SK Höjden anordnar damlandslagsturnering 20-23 mars
Meddelande från Höjden: Fantastiskt glädjande och en ny möjlighet att stärka Höjden-gemenskapen. Förra säsongen gjordes en kraftinsats i samband med junior-VM som gav föreningen ca 150 000, men framför allt är det något vi fortfarande pratar om och det gav oss ett otroligt bidrag till Höjden-gemenskapen. Det blev ett fantastiskt arrangemang. Nu kraftsamlar vi även för detta och ser till att ha riktigt roligt tillsammans i processen. Fyll i det här formuläret eller kontakta info@skhojden.se och berätta vad du skulle vilja bidra med. Du kan också ringa Thomas Gehöör på telefon 073-532 49 42. Exempel på vad man kan hjälpa till med hittar du i listan nedan. Samtliga som vill engagera sig träffas 13/1 klockan 11.00. MVH Projektgruppen ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Arenavärdar/matchsekretariat/speaker (SK Höjden ska ge både spelarna och publiken en upplevelse av att matcher genomförs med ordning och reda), Svante koordinerar * Vara speaker (1h förberedelser före evenemanget + 2-8h under evenemanget) * Vara matchsekretariat (1h före + 2-8h under turneringen) * Vara arenaguide samt dela ut/sälja matchprogram (1h före + 4-8h under turneringen) * Förbereda skyltar (2h före) * Organisera schema för sargvakter (2h före, lag i äldre åldrar kommer att bemanna uppgiften) * Skapa bildmaterial till storbildsskärmar i arenan (4-20h före) * Skapa låtlistor att ha i arenan (2-6h före) * Sköta ljudanläggning och storbildsskärmar i arenan (1h före + 2-8h under turneringen) * Hålla rent/plocka skräp i arenan (2-8h under turneringen) * Domarvärd på arenan, hälsa välkommen, se att dom hittar rätt och får vad dom behöver (2-8h under turneringen) * Förebereda avspärrningar och skyltning i arenan (press-läktare och plats för lag samt tävlingsorganisationen att sitta) Sponsring (SK Höjden vill ta chansen att bygga bra samarbeten kring Ruddalens arena), * Sälja exponering i matchprogram * Sälja exponering på skyltar/storbildsskärm/affischer i arenan * Sponsring till caféförsälning * Sponsring till lotteriverksamhet Event i och runt arenan (Våra besökare ska få en upplevelse utöver landslagens matcher. Kringarrangemang ska skapa positiva minnen från Ruddalens ishall) * Koordinator för evenemang och idéer runt arenan (4h före + 4-8h under turneringen) * Arrangera aktiviteter för barn (före 4-8h) * Arrangera aktiviteter för vuxna (före 4-8h) * Arrangera aktiviteter för pensionärer (före 4-8h) Sjukvård (SK Höjden ansvarar för att spelarna och åskådare ska kunna få vård under turneringen), * Vara sjukvårdsutbildad person på plats i arenan (2-8h under JVM) * Skapa samarbete med sjukgymnastik/massör som lagen har att tillgå under turnering (1h före) * Inventera behov av sjukvårdsmaterial (2h före) * Skaffa sjukvårdsmaterial som behövs (2h före) Kommunikation och matchprogram * Skapa matchprogram (8h före) * Skapa affischer (4h före) * Trycka/beställa matchprogram och affischer (2h före) * Sätta upp/sprida affischer (4h före) * Bidra inför turneringen med content till sociala medier (2-8h före) * Bidra med content till sociala medier (2-8h under turneringen) Logistik för landslagen (Vi vill att landslagen som kommer till Göteborg ska minnas SK Höjden som en trevlig och bra arrangör) * Vara lagvärd under turneringen (2h före + 20h under turneringen tors-lör) * Ordna hotellpaket för medföljande lagsupportrar/föräldrar (2 före) Caféverksamhet och försäljning (SK Höjden vill nyttja möjligheten att finansiera vår egen verksamhet genom försäljning under detta evenemang) * Inventera hur mycket förbrukningsvaror vi har (2h före) * Skaffa förbrukningsvaror (2h före) * Bestämma meny för kiosk (2h före) * Organisera och fördela bakning till kiosker i lagen (4-8h före) * Skaffa dryck, mat och fika (4-8h före) * Lotteriansvarig, inventera priser och forma lotteriet/skaffa lotter (2-4h före) * Koordinera lotteriförsäljning i arenan (4-8h under turneringen) Parkering * Organisera parkeringsvärdar (4h före + 4h under turneringen)
F-17
11 dec 2023
0kommentarer
Följ U9/U10 på Instagram :)
Starka insatser av grabbarna idag i poolspelet på Sjöaremossen! Fint lagsamarbete, bra passningar, skicklig skridskoåkning, snygga mål och bra räddningar av målvakterna... alla hade roligt! För fler bilder mm så kan vi tipsa om en ny sida på Instagram som våra eminenta tränare Hampus och Alma har startat: skhojden_2014_15 Detta är helt nytt så vi har börjat prata om vi ska ha några riktlinjer för det. Om ni inte vill att ert barn ska vara med här så går det givetvis bra att meddela detta. I normalfallet kommer det dock vara bilder där man inte ser ansikten bakom hjälmar, galler osv. Men säg till i så fall eller om ni har andra tips. Vissa av oss ses redan nästa helg då vi själva anordnar poolspel på Ruddalen.
U10 & U11 (2015 / 2014)
10 dec 2023
4kommentarer
Newsletter #2.12
Igår spelade vi den sista seriematchen innan juluppehåll. Då har vi spelat nästan halva serien, inte riktigt då matchen mot Kareby blivit flyttad till andra sidan nyår. Vi förlorade knappt igår mot Sunvära/Frillesås med 3-4. Laget kämpade hårt och tog nästan ikapp ledningen i slutet men vi räckte inte riktigt hela vägen. Cafébordet som bemannas av föräldrar går bra och är populärt, vi har två hemmamatcher kvar efter nyår där vi kan sälja populärt hembakt. Efter nyår har vi också två event att arbeta som lag på. Markservice åt damlaget samt grill- och cafétjänst för IFK Kungälv. Det flrsta är ett åtagande mot klubben det andra har vi tagit på oss för att dra in pengar till lagkassan. Bägge gångerna behöver vi ställa upp med så många spelare och föräldrar som möjligt för att göra jobbet lättare. Det har varit en väldigt intensiv period med träningar, egna matcher, utlåningar till andra lag, ledaruppdrag för andra lag och skridskokul, markservice och domaruppdrag bl.a men nu lugnar det ner sig lite innan nästa intensiva period i januari och februari drar igång. Under några veckor nu är det perfekt tid för att förbättra sig och laget på olika saker så att träna på under julen är viktigt så klart. Vi återkommer med kallelser på passen när vi vet hur dom ligger över jul och nyår. Att t.ex springa eller gyma på egen hand eller tillsammans är också bra givetvis. Trevlig lucia på alla!
F-17
10 dec 2023
0kommentarer
Möte innan träningen på tisdag
Innan träningen på tisdag har vi möte. Viktigast för de som spelade igår och/eller tänkt sig spela matcher i närtid. Jag tänker att vi ses 45 minuter innan träningen, d.v.s. 18:45, i klubbstugan. Agendan är som följer: 1. Nersnack gårdagens match 2. Snabb workshop - Vad kan vi göra för att bli mer som ett lag? 3. Kort uppsnack inför KSK borta. Meddela om ni inte kan/vill komma på mötet i kommentar. Det är alltså bortamatch mot Kungälvs SK på söndag 17/12. Den matchen samlas vi 1,5 timma innan, d.v.s. 9:00 på Skarpe. Utomhuspremiär denna säsong för oss! Det blir kul!! Laget tas ut och meddelas på onsdag, som vanligt.
U-lag Herrar
10 dec 2023
2kommentarer
Planering inför bortamatch mot Torup
Hej – kommande lördag spelar vi bortamatch mot Torup på Strömvallen i Oskarström (Brogatan, 313 31 Oskarström) kl 10:30. För att spara lite tid på morgonen så har jag försökt dela upp våra spelare på de som anmält att de har bil för att köra till bortamatchen – synka med varandra och bestäm en tid ni hämtar upp den ni har som medåkande. Vi samlas på plats en timme innan match, kl 9:30 och räkna med att det tar minst 1:40 att köra ner till Oskarström – längre om det skulle bli dåligt väder. Avfärd från Göteborg runt kl 07:50 senast med andra ord. Tag gärna med matsäck också – något litet att äta före match och något till efteråt så vi klarar resan hem igen. Planera också in lite tid efter träningen på torsdag så skall jag försöka slipa så många skridskor som möjligt inför helgen. Bilfördelning: Ahlgren: Otto och Elis Jonas: Joakim och Malcolm Joel: Isac och Axel Sandbreck: Elvin, Olle och Klas Egede Jensen: Olof och Hampus Peter: Sigge och Cesar
P17/P09
10 dec 2023
2kommentarer
Ny samlingstid på lördag (imorgon)
På lördag samlas vi 13:30 inför matchen mot Slottshov, alltså 30 minuter senare än tidigare sagt. Den tiden samlas vi allesamman i sammanträdesrummet i klubbstugan, pigga, nytankade med föda och redo för matchgenomgång. Det sedvanliga såsandet i omklädningsrummet med tejpning av klubbor, inmutande av plats, framtagning av backar o.s.v. sköts innan genomgången enligt eget ansvar. De som inte hinner meddelar mig per SMS, förutom ni som dömer i södra Sverige, er känner jag redan till.
U-lag Herrar
8 dec 2023
0kommentarer
Visa fler nyheter