• Summering av helgens poolspel & föräldramöte

    Hej! Vi i ledarstaben vill tacka för en intensiv och händelserik helg med två poolspel. Ett för U9 och ett för U10, vissa har till och med spelat båda och några har också spelat sina första. Mycket kul! Vi tar med oss stora framsteg på isen där vi tycker många gjorde mycket fina insatser och bidrog enormt både fysiskt men också socialt till lagets framfart! Vi tycker alla gjorde sitt bästa och är glada över hur fint spelarna lyckas samspela stundtals. I vår strävan att utvecklas har vi också uppmuntrat spelarna att ta i och göra sitt bästa under helgen och när vi driver på dem så kan det också innebära att de pressar sig själva och ställer högre, kanske ibland för höga, krav på varandra utifrån motstånd och förmåga. Vi tycker samtidgt att vissa saker är viktiga att betona och prata ytterliggare med dem om och vi kommer fortsätta sträva mot att bli bättre på isen såväl som bättre lagkamrater och i den sträven så behöver de förändra en del av sina beteenden som inte är okej mot varandra eller motståndarna. Så det kommer vi fortsätta arbeta med. Onsdagen den 28/1 tänkte vi ha ett föräldramöte i samband med träningen så då tränar killarna med vissa av oss tränare och så har ni föräldrar möte med andra tränare i klubbstugan. Vi tränar på imorgon som vanligt och på onsdag så samlas vi kl 17.45 i omklädningsrummet i hallen för snack inför träningen. Tack för helgen och så ses vi i veckan! Full fart framåt Höjden! Tränarna U10 & U11 (2017 / 2016) 18 jan 0kommentarer
  • Ungdomsledarmöte

    Nu var det ett tag sen vi hade ett ungdomsledarmöte. Välkomna måndagen den 26e januari kl 18.30 till klubbstugan. Försök gärna se till att det kommer en representant från varje lag om möjligt. En kallelse kommer inom kort. Skriv som en kommentar om det är något ni vill ta upp. Punkter annars. 1. Träningsutrustning 2. Bandybollarna 3. Arbete under cup i mars 4. Föreningddomarna Anders. F17 Ungdomsledarna 18 jan 5kommentarer
  • Bemanningsschema U11 25 januari- Ruddalen

    Hej. På söndag den 25 januari är det dags för oss att arrangera poolspel på Ruddalen i U11-serien. Eftersom vi arrangerar detta poolspel behöver ni som föräldrar vara delaktiga och bidra på olika sätt. Det gör ni genom att skriva upp ert namn på någon av uppgifterna under fliken Bemanningsschema i bifogat kalkylark. Tiderna kan eventuellt justeras något. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1uA8VUwbyCJTVGMw734k1i9VReZ0CbNDViCiIzEjm2jc/edit?pli=1&gid=266407544#gid=266407544 Tacksam för er hjälp //Maria, föräldrarepresentant / U11 & U12 (2015 / 2014) 18 jan 0kommentarer
  • Mästarcupen 7-8 mars 2026

    Hej på er! Som vi tidigare "förvarnat" om anordnar Höjden tillsammans med Mölndal Mästarcupen (P16) den 7-8 mars. Då vi inte har något eget lag i denna årsklass kommer detta anordnas som ett klubb evenmang! Det kommer innebära att vi behöver hjälp från lagen med bemanning av sargvakter, bollkallar och café. Som det ser ut kommer det handla om ca.3 timmarspass och det kommer behövas 6 personer från varje lag (2 café och 4 runt isen). Då spelschemat inte är klart ännu har vi inga exakta tider men vill ändå ge en "heads-up" så ni är förberedda och kan markera i era almanackor. Har ni egna matcher som gör att vissa dagar och tider passar er bättre kan ni gärna meddela det här i flödet så försöker vi ordna ett schema som blir så bra som möjligt! Evenemangsgruppen Ungdomsledarna 18 jan 4kommentarer
  • Föreningsdomare

    Hej alla! Jag tog mig en titt på listan över alla våra utbildade föreningsdomare och ser att många har varit grymma på att fylla i vilka som anlitats! Kalas! Det finns dock ganska många namn på listan som, vad det ser ut i alla fall, ännu inte fått chansen och vi vet ju alla att övning ger färdighet. Så jag vill uppmuntra oss alla att till de matcher som finns kvar på säsongen tillsammans se till att så många av våra ungdomar som möjligt får möjligheten! Listan hittar ni på flik Domare 25/26 i bifogad länk Utbildade domare 2025-26 Ungdomsledarna 16 jan 0kommentarer
  • Visa fler nyheter