• Info och planering för helgen 23-25 januari

    Hej – knappt har vi styrt upp kommande helg så är det dags att fundera på nästa 23-25 januari. Då har vi P17 match hemma på fredagen kl 19:45 mot IFK Vänersborg P16 och P19 match mot Vetlanda borta på söndag kl 18:00. Svenne undersökte möjligheterna att få en annan tid den dagen men det var tyvärr omöjligt då det är ett par F17 och F16 matcher tidigare under dagen – hoppas att ni ändå kan ställa upp och åka med på bussresan till Vetlanda. Planen för Vetlanda resan är att vi samlas kl 13:15 och har avfärd kl 13:30 mot Vetlanda. Medtag matsäck för resan dit. På vägen hem planerar vi ett snabbt stopp på Max för att äta efter matchen. Återkomst hemma ca kl 24:00. På lördagen är P19 ansvariga som extraledare på Skridskokul också - kallelse kommer och förväntan är att merparten av 07/08 spelarna dyker upp. P17 har redan gjort sin del på jullovet. Efter denna helg är det lite utförsbacke med bara en P17 match och två P19 kvar – en hemma mot Surte och en lång borta mot Derby. Håll ut och kämpa på med oss! Vänligen svara på kallelserna också så jag kan gå vidare och kalla in de som är näst på listan (om det nu finns några). Pojkar 2008 13 jan 0kommentarer
  • Newsletter #4.14

    Nu har det varit både uppehåll i matcher samt seriestart igen. Första matchen mot Skirö, på bortaplan, var i lördags. Vi fick åka dit med en lite tunnare trupp än önskat vilket är lätt hänt i realititeten med att vi inte har ett överflöd av spelare. Känsligheten med få blev också en verklighet när skavanker osv gjorde sig påminda på plats. Det är aldrig lätt att möta Skirö och defenitivt inte utan optimala förhållanden, med tanke på det gjorde laget trots resultatet en fin match. Slet som djur och stängde ned Skirös hela uppspel vilket gjorde att dom fick förlita sig på soloprestationer. Förlust med 1-5. Serien rullar på med intensivt matchande i januari. Det är viktigt att vi håller i träningar och matchandet månaden ut och avslutar så bra vi bara kan. I övrigt kan vi glädjas åt att två i laget är med på lägret i förberedelserna inför VM. Vi hoppas förståss, och tror, att det räcker hela vägen till Uppsala! Lycka till Felicia och Smilla! Annars syns vi på Ruddalen F-19 / Dam 13 jan 0kommentarer
  • Skjuts till matchen mot Sunnvära – onsdag

    Hej, Ni som har anmält er att skjutsa till matchen mot Sunnvära nu på onsdag: Kullander Malmer Feldhusen Ahlgren (eventuellt) Lägg en kommentar om du kan. Nilsson Enklast är att vi samlas på Ruddalen, då många har sin utrustning där. Vi ska vara på Sjöaremossen kl. 18.30, vilket innebär att vi behöver åka från Ruddalen kl. 17.30. Vi behöver vara minst fem bilar, så hör gärna av er om ni kan bekräfta eller om någon ytterligare kan köra. Tack! U23-laget 12 jan 4kommentarer
  • Resplanering inför helgen

    Hej - då vi fick flytta P19R matchen mot Villa till nästa söndag har vi nu två resor tur och retur till Lidköping till helgen. Jag tänker att vi skall lösa det genom föräldrar som ställer upp och kör och om vi fördelar det lite mellan lördag och söndag borde det räcka att bara jag kör båda dagarna (vilket inte är något problem för mig). Vi behöver ca 5 bilar per dag och jag skulle vilja att ni som kan köra utöver de redan anmälda gör det med en kommentar nedan så vi vet att vi har bilar så kan killarna kanske fördela ut sig organiskt  - jag har försökt dela upp platserna innan men det funkar så där. Lördag - match kl 12:30 Jonas - Joakim + Olle Molander Calle Sandbreck - Elvin, Olle, Klas, Olof Christoffer Barkebo - Malcolm + 1 Ahlgren - Otto, Gustav, Elis, + 1 spelare (?) Sandberg - Sixten + Harry och Hugo Söndag - Match kl 18:30 Jonas - Joakim + Viggo (2 i nödfall) Calle Sandbreck - Elvin, Olle, Klas, Olof Joel - Isac + 2 Mattias - Albin + William Malmer - Herbert + Sixten, Otto, Elis Ekstener - Jonathan + Eric Pojkar 2008 12 jan 11kommentarer
  • Poolspel U10 Skarpe Nord 18/1

    Hej! På söndagen den 18/1 kommer vi åka till Skarpe Nord, Kungälv, för att spela poolspel för U10. Vi kommer ha två lag på plats denna dag, även F10 från Höjden kommer vara med på poolspelet. Alla lag kommer spela fyra matcher så det blir många roliga matcher att se fram emot! Skriv gärna i föräldragruppen på whats-app om ni undrar något eller om ert barn t.ex. vill vara målvakt. Samling på Skarpe Nord kl 10.20. Simbadsgatan 1, Kungälv. Lagen som spelar är enligt följande: Höjden Vit Karl Hjalmar Noah Jacob Henning Henry Neo Sixten Erik Höjden Röd Viggo Aston Ebbot Karl-Vilhelm Elton Advik Louie N Frank Se bifogad bild för spelschemat. Full fart framåt Höjden! Ledarna U10 & U11 (2017 / 2016) 11 jan 0kommentarer
  • Visa fler nyheter