• Fruset vatten i klubbstugan och värmepump

    Vattnet frös i klubbstugan inatt. Jag och Joffa har tinat upp det. Drag INTE ur kabeln som sitter i uttaget i köket. Går till en frysvakt som skall hindra detta. Stäng inte heller av värmepumpen. Stör den något möte eller så MÅSTE den startas igen. //Thord Ungdomsledarna 11 jan 0kommentarer
  • Damasker

    Hej! Nu finns det nya damasker till salu. Kommer i två storlekar, ungdom eller senior. Om ni har spelare som vill köpa i anslutning till träningar så ligger det damsker i försäljningskorgen på kontoret. Ta med korgen till träningen och ställ sedan tillbaks den på kontoret efter träning. (Skicka inte upp spelare till kontoret för att leta efter damsker själva...) Swishkod ligger i korgen. 300 kr/par. Ungdomsledarna 11 jan 2kommentarer
  • Poolspel U9 Ruddalen, Spelschema, lag och bemanning av café

    Hej! På lördag den 17e är det dags för oss att aggengera poolspel i U9 serien. Bifogat ser ni spelschemat och längre ner ser ni lagindelningen. Första matchen för båda våra lag är kl. 11.20. Vi samlas därför i vårt tilldelade omklädningrum kl. 10.40. Som tidigare är det viktigt att alla spelare har med sig hjälm med galler, halsskydd, klubba (finns också att låna) och vattenflaska. Vi lägger ut aktuell info i WhatsApp-gruppen under speldagen. Där kan vi också svara på ev. frågor. Bemaning av café med mera Eftersom vi arrangerar detta poolspel behöver ni som föräldrar vara delaktiga och bidra på olika sätt. Det gör ni genom att skriva upp ert namn på någon av uppgifterna under fliken bemanningsschema i detta kalkylark. I den finns även mer info om vad uppgiften innebär. Marcus och Ellen har redan tagit på sig att sköta inköp så ni som är föräldrar behöver inte ställa upp mer än under själva poolspelet. Vi svarar gärna på frågor i WhatsApp-gruppen om det finns oklartheter. Fyll inte i namn i fler fält en av som är angivet per uppgift innan alla uppgifter är ifyllda. Medskick från förra året är att de som har barn som inte spelar sista matchen kan gå till caféet och börja hjälpa till att stänga ner. Lagindelning: Höjden Vit Erik Ude Sporrong Nils Thoreson Albert Johansson Wille Schimmelsohn Jacob Nyhlin Advik Anand Ebbot Carlberg Svante Mörner Emil Larsson Ledare: Tobias Höjden Röd Valter Blidstedt Elton Lith Eskil Sundblad Wilgot Sjöberg Henry Berntsson Ingmar Wilhelmson Thörn Malcolm Stål Charlie Visser Nils Kostmann Ledare: Marcus och Pontus Med vänliga hälsningar Ledarna U10 & U11 (2017 / 2016) 11 jan 0kommentarer
  • Medlems/träningsavgift för de yngre lagen - se över aktiva

    Nu är det snart dags för fakturering av medlems- och träningsavgift för de yngre lagen: U8, F8/F9, U9/U10, F10/F11 och U11/U12. Fint därför om ni ledare ser över spelarna i resp. lag på Laget.se och tar bort spelare som inte längre är aktiva. Är det någon som inte tränar, men som ändå är kvar som medlem och ska betala medlemsavgift, meddela mig på e-post kassor@skhojden.se. Hälsningar Helena/kassör Ungdomsledarna 10 jan 0kommentarer
  • Inställd Villa match – nytt datum och viktig info!

    Hej Vi fick ju tyvärr ställa in bortamatchen mot Villa idag på grund av att vi är för få spelare. Vi har fått ett erbjudande om att istället spela matchen nästa söndag kl 18:30 – det kommer gå ut en intresseanmälan för denna inom kort som jag vill att ni svarar på så fort som möjligt så vi kan ta ställning till om det är möjligt att tacka ja till detta. Då P17 spelar i Lidköping på lördagen så kommer jag prioritera 08/07 spelare i första hand, men vi behöver ju även många -09 killar för att få ihop ett lag så kallelsen går till alla och sedan kommer jag ge besked om vilka som är med och spelar så fort jag kan. Det var god uppslutning av föräldrar för att köra till den inställda matchen – tack för det! – hoppas ni kan tänka er att köra nästa söndag istället. Utöver detta följer en skarp uppmaning om att jag skulle vilja se bättre efterlevnad att svara på kallelser till matcherna. Det är en tredjedel till hälften av laget som inte svarar på dem vilket gör att jag dels måste jaga spelarna för att få ett besked, dels så får jag svårt att då gå vidare i den ordning jag tänkt kalla till matcherna efter träningsnärvaro. Detta skapar mycket merjobb så jag vill uppmana samtliga att se till att ni svarar på kallelserna. Sedan händer det också att spelare kort innan match går in och ändrar sitt svar – behöver ni göra det så är det direktkontakt via SMS eller Whatsapp som gäller, det kommer ingen notifikation och jag kan inte sitta och kolla laguppställningen varje timme innan match. Slutligen så vill jag också uppmana de som blir kallade till matcherna att prioritera dem så att vi inte behöver ställa in som i dag. Jag är medveten om att det kan bli många matcher då vi också har U23 och några P17 matcher samt några som spelar med Mölndal, men upplevelsen är att många spelare avvaktar med att svara för att se hur uppslutningen blir och sedan välja själv. Bandysäsongen är kort så det blir tyvärr intensivt, men skall vi ha någon möjlighet att spela så kräver det att spelarna faktiskt ställer upp. Jag lägger gärna all den tid jag gör på att leda laget, men att jaga spelare som inte svarar är urtråkigt och skapar väldigt mycket huvudvärk eftersom jag då inte kan veta om vi kan spela match som planerat eller inte. Matcherna ligger i kalendern sen i oktober så det går utmärkt att ta hänsyn till dem när man planerar övriga aktiviteter. Om två veckor så har vi en längre bortamatch mot Vetlanda som dessutom kommer kräva bussbokning – får vi ställa in den matchen pga svagt intresse så kommer vi dessutom dra på oss stora kostnader utan att ens spela match. Pojkar 2008 10 jan 0kommentarer
  • Visa fler nyheter