• Newsletter #4.11

    Nyhetsbrev nr 11 för säsongen blir egentligen bara en matchraport. Efter två riktigt tunga förluster så är det inte utan att åtminstone vi ledare åkte upp till Lidköping med tankarna snurrande. Är det så hela säsongen kommer se ut? Det är en makalöst tuff säsong men så stora siffror? I stället kom laget ut dom farande ur en kanon. Vi spelar inte bara jämnt med Villa vi tar dessutom ledningen i matchen vid flertalet gånger. En kort period blir vi stillastående och Villa dominerar men tjejerna vänder på det igen. Vi leder men får en straff emot oss i slutet och sen gör vi ett mål till i slutminuten som blir bortdömt där ingen utom en av domarna förstod varför. Ytterligare en boll till hävdas vara inne mitt i matchen men dömdes inte heller mål. Vi skyller inte på domarna men nog var inte marginalerna med oss riktigt för 2 poäng. Dock, att åka upp till "Lisch" och stjäla poäng hade vi inte beräknat. Nu ser vi fram emot World Cup och därför syns vi givetvis på Ruddalen! F-19 / Dam 2 nov 2025 3kommentarer
  • Inför seriestarterna

    Hej – nu börjar det närma sig seriestart för både P17 och P19. För P17 laget är uttagningen till match enkel då vi är 14 spelare och kommer försöka få med alla varje match – vid behov lånar vi in spelare från yngre lag eller F17 om de kan och vill. Viktigt att ni svarar om ni kan eller inte så fort som möjligt så vi vet om vi behöver jaga förstärkningar! För P17 har vi 5 st seriematcher i serien P16 Regional Syd, med första matchen borta mot Skövde den 16/11. Dessa matcher ligger i kalendern under P19 sidan också på laget.se för att försöka samla all info till en sida. För P19 är vi 22 spelare i truppen och där kommer vi att göra så att vi gör en uttagning och kallar 15 spelare i ett första skede, 1-2 veckor innan match. Det är då väldigt viktigt att ni som får kallelsen svarar omgående om ni kan eller inte – sent svar kan innebära att man blir överhoppad för vi måste veta vilka spelare som kan och inte. Sedan går vi vidare och kallar fler spelare efter hand. Den ordning vi väljer att gå på kommer vara att vi i viss mån prioriterar de äldre då det är P19 (notera dock att de bara är 8st så vi kommer behöva väldigt många -09 killar här) men också utifrån träningsnärvaro den senast tiden samt även vilken position som behöver fyllas. Vi vill verkligen att alla skall få spela och inte att någon skall känna sig utelämnade, men det går tyvärr inte att åka med 22 spelare till en match. För P19 har vi en träningsmatch mot Surte den 8/11 runt kl 16, och första seriematchen veckan därefter 15/11 borta mot Gripen i Trollhättan. Vi har också ett antal spelare med andra åttaganden och det kan ju vara så att ni inte vet om ni blir uttagna där eller inte (A-laget och P17N med Mölndal). Då får ni svara utifrån bästa information ni vet när kallelsen kommer om ni kan eller inte men skriv då en kommentar så vi vet att ni kan ha en annan match då. Blir ni då kallade så får vi försöka lösa våra matcher med andra spelare, men mycket viktigt att ni då hör av er omgående direkt till oss ledare via Whattsapp, SMS eller telefon. Det funkar inte att bara sätta att man inte kommer på laget.se appen! Att vara anmäld och sedan inte dyka upp är också totalt oacceptabelt då vi i så fall ställt över någon annan och sedan ändå saknar spelare. Pojkar 2008 2 nov 2025 1kommentar
  • Publiceringar på Höjdens IG

    Nu när serier är igång osv. Om ni har bilder från matcher, osv som ni tycker att klubben borde lägga ut så kan ni skicka till mig på whatsapp. Fördelaktligen med ngn text så jag vet vad det är, vem det är osv samt att dom på bild tycker att det är ok osv. Jag lägger ut så snart jag kan men kanske fördelar inägg över tid och förbehåller mig rätten att välja bilder om det är många tänker jag. Trevlig helg Ungdomsledarna 2 nov 2025 1kommentar
  • Nästa helg

    Hej. Tack för helgens cup! Näsa söndag behöver klubben hjälp med F17 World cup. Vi behöver närvara med totalt 7 personer, ansvarsfördelning finns i kallelsen. Vi har även fått erbjudande om en extra match-förberedande träning nästa söndag tillsammans med U19. Planen är i dagsläget 60 minuters träning med en extra halvtimme på slutet till att träna på fasta situationer inför kommande seriestart. Jag är tyvärr bortrest nästa helg, så väldigt tacksam om vi kan klara av att bemanna och lösa dessa delar inom laget. Oldboys 2 nov 2025 1kommentar
  • Betala träningsavgift med Fritidskortet

    Hej Det har precis gått ut avier för årets träningsavgifter. Vill tipsa om att använda Fritidskortet som ger 500 kr för barn upp till 16 år för avgiften. Gå in på https://fritidskortet.se/, ansök och betala 500 kr på avin från klubben och sedan resten själv via banken. P19 1 nov 2025 0kommentarer
  • Visa fler nyheter