Uppdaterad information för Kosa-natta – OBS avresetiden
Hej – nu börjar planerna klarna för helgens äventyr till Örebro med bandyspel på natten. En utmaning för helgen kommer vara något som man annars lär sig när man gör värnplikten – att vila när man kan – för spelschemat är sådant att vi inte har någon sammanhängande nattvila. Vi har bestämt oss för att justera avresetiden något till kl 16:30 med samling 16.20 på Ruddalen för att hinna äta sen middag innan kl 21:00 på Engelska Skolan i Örebro (vilket blir första anhalten där uppe). Därefter åker vi till omklädningsrum som vi skall ha i Idrottens Hus under hela helgen och lämnar vår bandyutrustning, och slutligen till Hotel Grand Örebro för incheckning och en stunds vila innan vi spelar första matchen kl 03:00 mot Stabaek/Ready från Oslo. Därefter har vi en plan för måltider under helgen, men förmodligen kommer vi gå till Max och äta vid ett tillfälle då vi spelat sen match mot Bollnäs så skicka med pengar för en sådan måltid till era killar. Lite godispengar utöver det är nog ingen dum idé heller. Vad gäller packningen så fördela den på två – en för bandyutrustningen med handduk etc. för dusch efter match och sedan en mindre som kan vara på hotellet (där det naturligtvis också kommer gå att duscha om man vill). För resan upp är planen att vi fördelar oss i bilar på följande vis: Jonas: Joakim, Olle, Olof Joel: Isac, Otto A, Eric, Axel G Peter: Cesar, Sigge, Malcolm, Sixten Otto v S: Axel v S, Klas, Elvin, Elis + släp med utrustning Eventuellt får vi stuva om i bilarna om någon råkar bli sen så vi kan skicka iväg Otto med släpet så fort som möjligt. På hotellet bor vi i 4 st fyrbäddsrum och ett trebäddsrum enligt följande: Rum 1: Jonas, Elis, Olle, Olof Rum 2: Joel, Otto A, Cesar, Axel v S Rum 3: Peter, Axel G, Eric, Sixten Rum 4: Otto v S, Sigge, Klas, Elvin Rum 5 (3 bäddar): Joakim, Isac, Malcolm Hemresan på söndag beror på utfall i slutspelet men också på att vi tar höjd för att vi som skall köra behöver lite vila innan vi åker och siktar på att åka senast ca kl 14:00 med ankomst till Göteborg ca 3.5 – 4 h senare. Slutligen vill jag passa på att påminna alla spelare att ta det försiktigt med energidrycker, kaffe och annat som innehåller koffein – tar man något sådant innan matchen kl 03:00 så tar det dels ca 45 min innan det gått ut i blodet och sedan 6 timmar innan det halverats i kroppen så risken är stor att man inte kan sova något vidare efteråt, vilket kommer behövas för att orka till nästa match. Utöver detta precis som ovan – se till att vila och sova så mycket ni kan när det är läge – det kommer påverka prestationen både mentalt och fysiskt hur mycket vila vi kan få mellan matcherna.
P19
22 okt 2025
0kommentarer
Newsletter #4.09
Nu har det hänt grejer! Därmed ett ganska långt nyhetsbrev. Träningsmatcherna är färdigspelade och tävlingssäsongen är igång! På fredag börjar F17N serien och fortsätter på söndag och nästa lördag med tre bortamatcher. Om drygt två veckor är det World Cup och sen rullar det på. Det är en väldigt intensiv, men kul, period den närmsta tiden. Utöver serier och cuper så är det landslagssamling och distriktslagssamling inom det närmsta. Domarkursen är avverkad, framöver är några ledare på höstlovet och laget har Skridskokul samt a-lags match att bemanna. När det gäller att bemanna så behöver ni föräldrar precis som förra året dra ert strå till stacken under World Cup så klart. När det gäller landslaget så har förbundskaptenen tagit ut en bruttotrupp för F17 VM. Från vårt lag blev hela fem stycken uttagna. 4 från Höjden och 1 från Sunvära. Superkul, grattis och lycka till! Distriktslaget samlas på lördag och är i år för tjejer födda 2010. Vi var i fina Rättvik på Cup. 3 grupp matcher och till slut en match om 5e plats blev det. Precis som vanligt så var det väldigt tighta matcher. Två uddamålsförluster gjorde att vi tyvärr missade semifinalen och det kändes rätt tungt. Laget vände dock uppåt och dom två sista matcherna var det inget snack. Som alltid kul att vara i Rättvik. Även om det varit några förluster under försäsongen så visar matcherna att vi verkligen närmat oss våra motståndare i F17N då vi spelat jämna matcher mot dom. Dessutom har vi vunnit över två av lagen i norrgruppen. Nu ser vi fram emot att allt ska sätta igång. Ruddalen nästa!
F-19 / Dam
22 okt 2025
0kommentarer
Evenemangskalendern för A-lagsmatcher och Skridskokul bl.a.
Hej alla! Nu börjar äntligen matchscheman bli klara och iom det även en evenemangskalender för alla lagens matchvärdsskap för A-lagsmatcher och Skridskokul/Bandis. Följ länken och se till att ni får in era tillfällen i era kalendrar. Om något krockar med ex. egna matchet vänligen byt med varandra och uppdatera evenemangskalendern! Fyll även i en kontaktperson (inom parentes) per tilldelat evenemang, alltså en ledare som kommer kunna vara med detta datum, alternativt som säkerställer att en annan förälder i laget kan vara med. Jag skulle också vilja be er uppdatera ledar-namnen för era lag på fliken Evenemangsansvar per lag. Det brukar alltid ske några förändringar iom ny säsong! Också en "Heads-up" gällande World Cup F17 som vi precis som förra året arrangerar tillsammans med Mölndal helgen 7-9 november. Vi väntar fortfarande på spelschema och matchfördelning men precis som senast behöver vi engagera alla lag (ca. 1 match/lag) både vad gäller café, sargvakter och arena värdar, ca.9 personer/pass. Återkommer snarast med mer info men bra att "förvarna" Eveneamangskalender 2025-26
Ungdomsledarna
20 okt 2025
1kommentar
Tisdag 21/10 och Skridskodisco på höstlovet
Hej - liten sammanfattning av tisdag 21/10 - de som har anmält sig till föreningsdomarutbildning så är den mellan 17:00-19:00 - Tidigarelagd för att möjliggöra att också gå på Frillesås - Västerås kl 19. Se till att försöka komma i tid. Sedan så har Frillesås meddelat att ungdomar från Höjden under 18 skall kunna gå gratis på matchen medans vuxna får betala inträdet själva. Hoppas alla som är anmälda kommer – kan blir riktigt bra bandy med åtminstone ett av säsongens möjliga topplag. Trevligt om vi försöker sitta ihop i P17/19 laget Slutligen ordnar föreningen ett skridskodisko på onsdagen på höstlovet – de tänkta deltagarna är förmodligen yngre än födda 2009 och tidigare, men dela gärna med vänner, bekanta och om ni har yngre syskon: På höstlovet onsdag 29 oktober ordnar SK Höjden stort skridskodisco i Ruddalens ishall för alla som vill komma! Tid kl.18.00-19.45. Bjud med familj och vänner för en magisk kväll på isen! Höjdens egna barn och ungdomar går in gratis, för övriga kostar det 40 kr/person. Insläpp från kl.17.45, sista insläpp kl.19.00. Parkeringen blir snabbt full så åk gärna kollektivt eller gå eller cykla. Skridskor och hjälm finns att hyra på Ruddalen så långt lagret räcker. Det går även att låna skridskor och hjälm från Fritidsbanken på Frölunda torg. Inga klubbor eller bollar på isen denna kväll. Det kommer finnas ett café med korv med bröd, fika mm mellan läktarna i ishallen. Hjälp gärna till att sprida information om discot till fler, t ex genom att dela länken till Facebook-evenemanget https://fb.me/e/fjZBPpAlp i lämpliga grupper och chattar. Välkomna!
Pojkar 2008
19 okt 2025
0kommentarer
Skridskodisco på höstlovet
Onsdag 29 oktober på höstlovet anordnar SK Höjden skridskodisco! Alla barn, ungdomar och ledare i SK Höjden går in gratis - och det gäller även ledares familjer som uppskattning för allt fantastiskt jobb som ni gör! Skicka gärna ut en kallelse till era lag - och kalla både barn och föräldraledare - så att alla kan se vilka som anmält sig och för LOK-stöd. Förslag på text i kallelsen: På höstlovet onsdag 29 oktober ordnar SK Höjden stort skridskodisco i Ruddalens ishall för alla som vill komma! Tid kl.18.00-19.45. Bjud med familj och vänner för en magisk kväll på isen! Höjdens egna barn och ungdomar går in gratis, för övriga kostar det 40 kr/person. Insläpp från kl.17.45, sista insläpp kl.19.00. Parkeringen blir snabbt full så åk gärna kollektivt eller gå eller cykla. Skridskor och hjälm finns att hyra på Ruddalen så långt lagret räcker. Det går även att låna skridskor och hjälm från Fritidsbanken på Frölunda torg. Inga klubbor eller bollar på isen denna kväll. Det kommer finnas ett café med korv med bröd, fika mm mellan läktarna i ishallen. Hjälp gärna till att sprida information om discot till fler, t ex genom att dela länken till Facebook-evenemanget Skridskodisco på Ruddalen https://fb.me/e/fjZBPpAlp i lämpliga grupper och chattar. Välkomna!
Ungdomsledarna
19 okt 2025
Visa fler nyheter