• Målvakter till våra isträningar

    Hej - vår förhoppning inför säsongen var att vi hade ett par spelare som kan tänka sig att rotera runt som målvakter varannan-var tredje träning för att vi skall få upp lite mer specialisering även i målvaktsspelet. Vi har dock just nu bara Isac som är med på detta så vi behöver därför för övriga träningar bemanna målvaktsposten enligt ett rullande schema i ordningen nedan. Är det någon som vill träna lite mer som målvakt så är ni välkomna. Cesar Henricson Elis Markfjäll Erik Svanvik Eskil Engbom Hampus Andersson Joakim Östh Leon Ahxner Malcolm Barkebo Jalmgård Olof Egede Jensen Otto Ahlgren Philip Khanna Sigge Henricson Sixten Sandberg Axel von Schwerin Isac Kullander P19 5 okt 2021 3kommentarer
  • Ingen fys idag

    Tyvärr är det väldigt få anmälda till fysen idag, så vi ställer in igen. Vi kommer att ta ett nytt grepp runt fysen. Vi tror att bandyspecifik fysträning i grupp är nödvändig inför exempelvis Näst Bäst i Väst, så vi kommer försöka hitta ett sätt att få er att vilja komma genom att labba med tider och upplägg. Så, ingen träning ikväll. Försök köra lite själva. Kortare styrka med intensitet för att få upp värmen. Exempelvis 3x10 Burpees och 3x10 Jumping Jacks, 3x20 benböj, 3x20 utfall och lite till efter vad ni orkar. Och sedan jobba på rörlighet 10-15 minuter. Nå tårna, framsida lår, split, ljumskar osv. Oldboys 5 okt 2021 0kommentarer
  • Truppen 21/22 tar form

    Med enorm glädje kan vi presentera att målvakten David Borvall är klar för SK Höjden SK Höjden har gjort klart med ytterligare ett nyförvärv inför nästa säsong. Målvakten David Borvall ansluter från Elitserien till säsongen 2021/2022. David har under sin karriär samlat på sig 15 år av spel i bandyns Elitserie, senast från Vetlanda BK. David Borvall är född 1989 och ursprungligen fostrad i Bollnäs, där han spelade fram till 2010. Då blev det en flytt till Göteborg och tre säsonger i GAIS innan karriären gick vidare i Kungälv, Villa Lidköping, IFK Vänersborg och nu senast fyra säsonger i Småland och Vetlanda BK. David kommer till SK Höjden med rutin från hundratals elitseriematcher, spel i kvartsfinaler och semifinaler, SM-final (2010) och avancemang från Allsvenskan till Elitserien med GAIS. – Jag har fått en väldigt god bild av SK Höjden. En genomgående genuin förening från ungdom till A-lag med hjärtat på rätt plats. Intentionerna jag har fått är att man vill tillhöra toppskiktet av serien för att avancera uppåt inom kort. Där är jag gärna med och bidrar både på och utanför isen. - Har under de första träningstillfällen med gänget fått superbra intryck från spelare och ledare, där samtliga varit väldigt välkomnande och jag har inte kunnat få ett bättre bemötande av föreningen hittills, säger David. Han fortsätter: Vad som vägt väldigt tungt för min del är att få vara med på framtidsutsikterna man har i SK Höjden och Göteborgsbandyn med den efterlängtade bandyhallen som nu byggs. Detta i kombination med den fina ungdomssektion och den gedigna bandytradition man har i föreningen och målet om att avancera i uppåt i seriesystemen. I SK Höjden blir David Borvall den tredje målvakten i truppen, tillsammans med Daniel Berntsson och Viktor Johansson. – Självklart spelar jag bandy för att vara på isen och bidra till laget men jag kommer också fungera som en mentor till de yngre målvakterna och en form av avlastning till tränarna kring försvarsspel och målvaktsspeletet med den erfarenhet jag besitter. Ska bli riktigt roligt och jag ser verkligen fram emot att representera SK Höjden denna säsong och förhoppningsvis framåt. A-lag Herrar 4 okt 2021 2kommentarer
  • Tack för igår!

    Hej Igår efter träningen hade vi även föräldramöte. Sammanfattningsvis handalde det om att tjejeerna kommer att spela poolspel (3 st, tror vi) till vintern. Det kan bli svårt att anordna ett eget poolspel pga osäkert isläge på Ruddalen då det bygs om men förhoppningsvis kan vi vara med på då andra lag anordnar turneringar. Laget spelar 5 mot 5 och det passar ju bra nu när vi är 9 st spelare i truppen. Vi samtalade också om att ta med målvalktsutrustning till träningarna så att alla får prova på att vara målvakt (Christian kollar med Thord om det finns). Linda fotograferade de spelare som var med och tanken är att dessa foton ska upp på laget.se. Vi har ju inte frågat om GDPR eller föräldrars tillåtelse ännu så det är väl lika bra att göra det. Är ni okej med att ett personporträtt på ert barn läggs upp på laget.se? Vi ska även bestämma nummer till barnen så att de får ett nummer de vill ha. Det finns färdiga matchtröjor men vilka nummer de har vet jag inte. Linda erbjöd sig att fotografera även nästa lördag den 9/10. Om ert barn vill ha en träninsgtröja fins de att köpa på https://www.sport99.se/valj-forening/sk-hojden Jakob, pappa till Klara och Wera, har erbjudit sig att vara en del av de som håller i träningarna - just nu är det Martin, Jonas, Christian och Jakob som gör det. Jag ser gärna fler kvinnliga tränare då det är bra för tjejerna att få kvinnliga förebilder på isen. Thea Pannecke, Nellies storasyster, har tidiagre varit med och hållit i träningar och får gärrna fortsätta med det. Alla mammor är också välkomna att vara med på isen och vara tränare. Om intresse finns kommer alla "tränare" vara tvungna att lämna in ett utdrag ur belastningsregistret vid propå. Men det finns ju även andra roller som behövs. Mikael, Annas pappa, har erbjudit sig att vara slipare och allt-i-allo, vi har en budget där det finns en pengapåse hos en förälder till en av tjejerna i F-12/F-14. De pengarna ska vi nu själva förvalta. Våra inkomster kommer från kakförsäljning. Således behövs en ekonomiansvarig där det finns flera intresserade. Först ut att anmäla sig som ekonomiansvarig var Herman, Lillys pappa. Nästa roll är fikaansvarig och den levererar mandat till andra föräldrar att baka, koka kaffe och sälja fika vid egna arrangerade poolspel. Den rollen är ännu inte tillsatt. Vi pratade också om att försöka komma till träningarna vid 09:30 så att tjejerna kan klä om tillsammans och lära känna varandra bättre. Det är även positivt om de efteråt kan duscha och klä om på plats eftersom det är då tillfälle ges att "hänga" ihop. Det var nog allt för nu//Christian PS Jag och Greta kan inte komma på träningen nästa vecka. F16 3 okt 2021 6kommentarer
  • Svenska Cupen och match imorgon

    Imorgon blir det massor av bandy, ÄNTLIGEN! Vi siktar på avfärd från Ruddalen vid 8.00. Så vi ser till att vara samlade där en stund innan, så vi hinner lasta in utrustningen i släpet. Upp till Lidköping åker tre bilar, Göran, Hans och Svante. Biljetter till cupen har jag. Ta med pengar för två måltider, vi räknar med att äta minst två gemensamma måltider, lunch (kanske i arenan) och middag innan match (kanske pizza). Sedan kanske det blir än mer skräpmat efter matchen, vem vet. Ta med egen smörgåseffekt för halvtidsvilan. Frukt och något att dricka. Hem från Vänersborg går bara två bilar, så då får vi trängas. Vi förväntar oss att vara hemma runt 22.00. Oldboys 1 okt 2021 0kommentarer
  • Visa fler nyheter