• Skridskoslipning onsdag 22/9 inför bandylägret

    Patrik kommer slipa skridskor i klubbstugan nu på onsdag 22/9 kl 18,30 samtidigt som barmarksträningen börjar för de som behöver inför bandylägret. Lägg en kommentar nedan så han vet vilka och hur många som har behov. Bandyhälsningar Emma Pojkar 2008 20 sep 2021 2kommentarer
  • Slipning inför träningsläger

    Hej - för de av er som behöver slipa inför träningslägret så kommer Otto till barkmarksträningen på tisdag kl 17:30-18:30. Hinner inte ert barn vara med och träna går det bra att komma förbi och lämna skridskorna så blir de slipade. P19 19 sep 2021 0kommentarer
  • Inför träningslägret till helgen

    Hej Uppdatering: Kom också ihåg att Swisha avgiften för lägret till Marie enligt tidigare inlägg. Kul att så många spelare kommit igång på de två träningar vi haft. Nu ser vi fram emot nästa helg då vi kommer att åka på träningsläger till Åby-Tjureda precis som förra året. Upplägget i år är väldigt likt förra året – vi kommer att köra 3 st ispass, varav en träningsmatch mot Åby-Tjuredas U13/12 på söndagen, samt även ett teknikpass på barmark. Detta innebär att barnen behöver ha med bandyutrustning med t.ex. flera par strumpor om det finns att tillgå, någon form av träningskläder och träningsskor, handduk med duschtvål, och rena underkläder. Utöver detta så behövs kudde och sängkläder, alternativt sovsäck då vi kommer att sova i logementssängar uppställda i Åby-Tjuredas klubbstuga. Det är också bra att ha med någon varmare jacka eller tröja då vi planerar att försöka se en del av en match som Åby-Tjuredas A-lag spelar innan vår träning på lördagen – det blir då snabbt kallt att stå inne i bandyhallen. Vad gäller mat så är detta planerat av vår eminenta föräldragrupp som åker med och kommer att omfatta frukost-lunch-middag-kvällsmat på fredag-lördag-söndag. Det finns även en plan för snacks till t.ex. lördagkväll så vi vill därför uppmana er att själva inte skicka med ytterligare godis och snacks eftersom det lätt blir i överflöd. Kom också ihåg att skicka med pengar till middag på fredagen då vi stannar på IKEA i Jönköping för att äta på deras restaurang. De ledare som åker med är Jonas, Joel, Peter, och utöver detta så åker också Marie Henricson, Lars Egede-Jenssen och Otto von Schwerin med och stöttar upp. Vi åker i två minibussar med följebilar från Ruddalens parkeringplats kl 16:00 på fredag – kom gärna 10 minuter innan så att vi kan räkna in alla killar i god tid. Hålltider: Fredag 24/9 16:00 – Avfärd från Ruddalen 18:00 – Middag på IKEA Jönköping 20:00 – Framme Åby-Tjureda, installation i klubbstugan Lördag 25/9 10:00-11:30 Ispass 1 13:00 Barmarkspass/Teknik 18:00-19:30 Ispass 2 Söndag 26/9 9:30-11:00 Ispass 3/Träningsmatch mot Åby-Tjureda 13:00 ca – Avfärd mot Göteborg 16:30 ca – Ankomst till Ruddalen igen P19 19 sep 2021 2kommentarer
  • Ändrad tid på söndag

    Nu på söndag 19/9 tränar vi 14.30-16.00, en halvtimma senare och kortare än vanligt. Oldboys 17 sep 2021 0kommentarer
  • Extra träning imorgon 18/9 14-16

    Hej För de födda 08 som känner att de har extra energi och vill, finns möjligheten att vara kvar och träna med 07/06 imorgon kl14-16! Pojkar 2008 17 sep 2021 0kommentarer
  • Visa fler nyheter