• Heldag med bandy

    Lördagen den 2:a oktober blir det mycket bandy för den som vill och kan. Vi börjar med att titta på matcher i Svenska Cupen med start klockan 10. Kan man inte komma förrän senare går det bra att komma då. Sedan avslutar vi med att spela en träningsmatch ihop med 05-gänget mot Vänersborg P17 i Vänersborg. Alla som vill kan vara med. Blir vi för många spelar ni en halvlek var. Detta är ett ovärderligt träningspass på stor is för er alla. Matchen kommer att coachas av 05-ledarna i första hand. Jag är supertaggad på detta och hoppas att ni alla kan komma på båda aktiviteterna och avsätta en hel dag till bandy. Svenska Cupen blir en fortsättning på vårt hittills enda möte och kommer att ligga till grund för våra diskussioner kring hur vi vill spela. Vi kommer att planera dagen så att vi äter ordentligt och förhoppningsvis hinner sitta och prata lite om vad vi ser. Och att vi är laddade med både energi och tankar inför matchen på kvällen. Inbjudan går ut alldeles strax, svara er så fort ni kan, så vi kan planera så bra som möjligt. Transport, biljetter och annat praktiskt löser vi efter hand. Oldboys 16 sep 2021 0kommentarer
  • Extraträning ihop med U14 på lördag

    Hej - U14 som är ett år äldre har få anmälda spelare till sin träning på lördag och har därför bjudit in de från oss i U13 som vill vara med och träna med dem på Rambergsrinken kl 12:00-13.50. Peter, Sigge, Cesar och Joakim kommer att åka till denna träning. Är det några fler som kommer får ni gärna skriva en kommentar och sedan dyka upp. P19 15 sep 2021 7kommentarer
  • Cupinformation och hjälp

    Härligt att vi har gått på is! Följande datum är spikade för läger och cuper under hösten. 24-26 september försäsongsläger i Åby/ Tjureda 8-10 oktober Cup Åby/Tjureda 5-7 november Cup Kosanatten Örebro 14 november Surtecupen 20 november Nässjöcupen Laget önskar hjälp med följande: • Om vi har några matlagningsglada föräldrar som kan tänka sig att laga en lunch alternativt middag till ca 15 personer som vi kan ta med till Åby/Tjureda 24-26 september (köttfärssås, kycklinggryta och korv stroganoff är redan taget). Inga kända allergier finns. • Matlagning även för cupen i Åby totalt 3 måltider. Kvitton på matinköp på sms till Emma 0706832543 • Reservföräldrar som kan köra bil, fixa med mat osv till lägret Åby/Tjureda ifall någon av oss ledare blir sjuka • Reservföräldrar som kan köra bil, fixa med mat osv till Åbycupen ifall någon av oss ledare blir sjuka Varje spelare är viktig för laget så tänk på att ni planerar semester/ledighet så att vi blir tillräckligt många för att få till lagen för cuperna/matcherna. 😊 Kommentera nedan vad ni kan tänka att ni kan hjälpa till med! Har ni ingen möjlighet till dessa två närmsta aktiviteter så kommer det fler tillfällen att hjälpa till. Pojkar 2008 15 sep 2021 4kommentarer
  • Truppen 21/22 tar form

    Pusslet infor säsongen tar form. Vi kan med stor glädje meddela att Johan Torpe, tidigare Svensson väljer att satsa vidare även kommande säsong. Johan är en rutinerad spelare som bidrar stort både på och utanför planen med sitt lugn och sin rutin. Ren glädje! A-lag Herrar 15 sep 2021 0kommentarer
  • Information kring bandycamp i Åby Tjureda

    24/9–26/9 september åker vi till Åby/Tjureda på försäsongsläger med vårt härliga 08 gäng. Vår trupp består denna gång av 11 killar samt 3 ledare. Medföljande barn och vuxna ska vara fullt friska för att få följa med. Vi kommer dela isen med U11 laget från Höjden. Vi kommer hålla lagen åtskilda med separata omklädningsrum samt mat och boende kommer ske lagvis. Vi uppmanar alla att göra ett snabbtest för covid på avfärdsdagen samt att ha med sig ett test ifall man skulle bli dålig. Finns att köpa på apoteket. Inkvartering sker i klubbstugan intill ishallen. Vi sover i militärsängar med över/underslaf. Vi kommer ha totalt 4 ispass. Fokus på träningarna kommer vara spelövningar samt skridsko & teknikträning. Till detta kommer även teamstärkande aktiviteter och fyspass. Samling 16,30 och avfärd ca 17.00 från Ruddalen och beräknar att vara tillbaka ca kl 20-21 på söndag. Vi uppdaterar över Whatsup gruppen. Medtag: Middagsmatsäck till fredag, bandyutrustning, ombyte, träningskläder och skor för fyspass, handduk, necessär, sovsäck & kudde, öronproppar, väl namnad vattenflaska, peng för mat på hemresa. Övrigt: Mobiltelefoner, Ipad mm lämnas hemma. Önskar man ringa så får man låna ledarnas telefoner. Om någon skulle bli sjuk med hosta eller feber kommer personen bli isolerad och transport hem ordnas i samråd med respektive förälder. Föräldrar ombedes vara beredda på att komma och hämta sitt barn. Att tänka på: • Middagsmat typ pastasallad att ha på resan dit • En bra idè kan vara att packa en bandyväska och en övernattningsväska • Lite lördagsgodis tas med av den som önskar • Kortlek eller spel får man gärna ta med Preliminärt schema Fredag 24/9 17:00 Avfärd från Ruddalen 18:30 Paus med egen medhavd matsäck 20:30 Inkvartering i klubbstuga 22:00 Läggdags Lördag 25/9 07:00 Väckning 7:30-08:15 Frukost 09:00-10:00 Till omklädningsrum och genomgång av första träningspass 10:00-11:30 Ispass 1 halvplan varje lag för sig 11:30-12:00 Dusch och ombyte 12:00-12:30 Lunch 12:30-14:00 Fri aktivitet 14:00-16:00 Teamaktivitet/ fyspass 15:15-16:15 Mellanmål 16:30-17:00 Middag 17:15-18-00 Till omklädningsrum och genomgång av ispass 18:00-19:30 Ispass 2 19:30-20:00 Dusch och ombyte 20:00 Kvällsmat 22:00 Läggdags Söndag 07:00 Väckning 07:30-8:15 Frukost 8:30-9:30 Till omklädningsrum och genomgång av dagens första träningspass 9:30-11:00 Ispass 3 11:00-1200 Dusch och ombyte 12:15-13:00 Lunch 13:15-14:00 Till omklädningsrum för genomgång av ispass 4 14:00-15:30 Ispass 4 15:30-16:00 Dusch och ombyte 16:00-17:00 Mellanmål samt packa ihop och redo för avfärd 17:00 Hemfärd 20:00-21:00 Ankomst Ruddalen Ledare Anders Germundsson 0709 590104 Daniel Andersson 0729 888799 Emma Lindén (Admin) 0706 832543 Pojkar 2008 14 sep 2021 0kommentarer
  • Visa fler nyheter