Dagens träning
Idag blir det kallt, så ha med lite extra kläder. Kanske något extra lager under, eller någon tunn förstärkningsjacka under träningströjan. Kanske andra handskar än bandyhandskar och någon tunn mössa under hjälmen är lämpligt. Kanske varm dryck i termos förutom vattenflaskan? Idag kommer ALLA! Det är fenomenalt i sig! Vi kommer försöka genomföra ”tejpmatcher” som förra veckan, men exakt när i passet är lite oklart. Vi har bett Johan Svensson från A-laget komma och visa lite hur ni ska skjuta i fart. Så han kommer att hålla i en eller två övningar under träningen. Han är en välskolad bandyspelare från Örebro (som nyss blev klara för Elitserien 2021-22), så har ni frågor om tekniska detaljer kan det vara läge att fråga honom vid sida av. Om vi får tid till det blir det strafftävling eftersom det uteblev i lördags. Kanske i skidskytteformat, d.v.s. att vi klämmer in intervaller var tredje minut, så ni inte bli kalla. Varmt välkomna! Lagen är nedan: Mv Arvin Mv Malcolm Hitre (omklädningsrum)– Hans Lag 1 - mörk 1. Viggo 2. Vilhelm 3. Gedda 4. Mats Lag 2 - ljus 1. Noa 2. Erik 3. Edsbagge Bortre (skogen) – Göran Lag 3 - mörk 1. Herman 2. Gabbe 3. David 4. Hampus Lag 4 - ljus 1. Anton 2. Gustav 3. Oscar 4. Linus
Oldboys
4 feb 2021
0kommentarer
Finbesök, feb. lov & matcher
Torsdagsträningen 11/2 kommer vår föreningsutvecklare Jonas Holgersson på besök. Träningen har som vanligt två block. kl. 16.00-17.00 och 17.00-18.00. Bra om alla kan försöka komma på båda tider. Blir vädret dåligt kommer vi förmodligen skjuta upp besöket till ett senare tillfälle. Vi kommer att ha målvakter under träningen. Lägg en kommentar om ert barn gärna vill stå (förtur). Ambitionen är att finna extra tider och ev. matcher undet lovet (om vårt distriktförbund ändrar sig om enstakade matcher) Lägg en kommentar om ni inte är hemma. Vår förhoppning är att enstakade matcher skall snart fungera även för bandyn i Göteborg. I fall det blir ok med matcher hoppas vi att alla kan prioritera våra matcher (alla behövs och säsongen är snart slut).
Pojkar 2008
2 feb 2021
5kommentarer
Nästa veckas pass ute
Tack för igår, underbar träning! Nu är det bara att hoppa in och anmäla hur ni tänker göra på veckans träningar. Anmäl redan nu, jag vet att alla vill komma om ni inte har förhinder. Vi kör samma upplägg med ”tejpmatcher”. Vi gör lag till torsdagen och försöker behålla i princip samma lag på lördagen och sammanlagd vinnare vinner tejp. Det kan bli så att två lag måste byta tröjförg mellan dagarna, men vi meddelar i så fall. Vinnnare denna veckan var lag 2 med följande spelare: Edsbagge Gedda Erik Eftersom strafftävlingen uteblev igår p.g.a. målvaktsbrist siktar vi på tävling både torsdag och lördag. Dock inga garantier, det beror på hur det utvecklar sig. Ställningen är fortfarande som följer: Anton: 2 David: 2 Oscar: 2 Viggo: 2 Vilhelm: 2 Axel G: 1 Erik: 1 Så hoppas vi att vädret håller i sig lite till.
Oldboys
31 jan 2021
0kommentarer
Klubbjackor för vinter
Vi har fortfarande kvar klubbjackor. Finns även i storlekar 140 och 164 vid intresse. 500 kr/st. Se bild här (Bild 4 av 4 är rätt jacka) Meddela mig vid intresse, svante@hey.com eller 0762-32 64 20.
F-19 / Dam
30 jan 2021
0kommentarer
Morgondagens pass + lag
Lagen fortsätter existera från gårdagens träning, och tävlingen fortsätter. Som det ser ut nu leder lag 3, men allt kan hända. Vi går på positiv målskillnad, så även de lag som förlorade igår kan vinna alltsammans. Närvaron är lite oklar då flera inte meddelat om de kommer eller inte, men en sak vet vi. David tar Gustavs plats i Team 3. Sedan beroende på om Hampus och Viggo dyker upp kan det bli ledarförstärkning i Kvadruppeln. Ställningen nu: 1. Team 3 (lag 3) - 3 poäng 2. Dubbelgänget (lag 2) - 2 poäng 3. Förstalaget (lag 1) - 0 poäng 4. Kvadruppeln (lag 4) - 0 poäng
Oldboys
29 jan 2021
4kommentarer
Visa fler nyheter