• Fullmakt att begära extra årsmöte

    Vi behöver många medlemmars hjälp. Vi behöver byta namn från ”Sportklubben Höjden” till ”Sportklubben Höjden Göteborg” samt byta till så kallat brutet räkenskapsår och verksamhetsår så att det matchar vår säsong. Detta av rent demokratitekniska skäl. Då vi vill hinna innan årskiftet behöver vi ett extra årsmöte med två punkter på agendan. Punkterna: 1. Stadgeändring för räkenskapsårets skull 2. Namnändring För att det ska inträffa behövs att detta begärs av minst 10% av våra betalande medlemmar, och det väldigt snart. Så jag skulle vilja att ni som ställer er bakom detta kommenterar med namn på de betalande medlemmar i familjen som kan tänka sig att skiva under begäran och är över 15 år gamla. Jag samlar 50 st namn. Oldboys 2 dec 2020 17kommentarer
  • Onsdagspass 2/12

    Ett pass som liknar söndagens. Jogga till utegymmet, ca 10 minuter. Sedan följande: * 3 x 6 chins (när ni inte klarar ”riktiga, hoppa upp och håll emot på nervägen) * 3 x 10 pushups * 3 x 5 dips * 3 x 10 axelpress * 3 x 20 crunches (ligg på rygg, håll benen som om ni satt på en stol, som situps och håll en sekund) Jogga hem till yogamattan. * 3 x 30 sekunder gungande båten * 3 x 8 omvända crunches (på rygg, doppa fötter, svanken i golvet) * 30 sekund sidoplanka på varje sida, dutta övre foten framför och bakom. Rörlighet: 5 X Mättää 1 minut nå tårna, mer intensitet var 20:e sekund Framsida lår 30 sekunder på varje, liggande eller stående Baksida / rumpa efter eget huvud Oldboys 2 dec 2020 0kommentarer
  • DAX FÖR STOR IS...

    Torsdag den 3:e december, kommer vi att träna på bandybanan. Vi hår fått utökade istider eftersom inga matcher kan spelas. Tiderna kan ändras när restriktionerna hävs. Tiderna på bandybanan from 3 december mån 18.45-20.15 tor 17.00-18.30 lör 12.30-14.00 Vi behöver alla bidra till att minska smittorisken för Covid-19 så mycket som möjligt. Därför ber vi er att respektera följande reglerna. * Kom och åk ombytt i största möjliga mån. Snöra på er skridskor på området/utanför isen. Hela klubbstugan är stängd för spelare för tillfället. Duscha hemma. Kom hellre 5 minuter sent som spelare än 30 minuter innan. Vi vill minimera tid och kontakt inomhus. Genomgångar sker på isen. * Undvik de andra grupperna när ni går av och på isen. Vi tränar på den vänstra planhalvan och går på isen i hörnet av ”vår” planhalva. Ha inte bråttom på isen och avsluta träningen några minuter i förtid så att det finns möjligheter för ledarna att ordna avgången. * Spelare tränar endast med ”sitt” lag. Vi uppmuntrar vanligtvis att det finns möjlighet att träna med yngre och äldre lag när önskemål och behov av detta finns. Men för tillfället undviker vi detta. Spelarna tränar endast i sitt huvudlag. * Föräldrar ombeds att lämna / hämta spelare på parkeringen om de inte behöver hjälp. * Om någon spelare blir bekräftad sjuk i Covid-19 och har träffat lagkamrater under de 24 timmar innan symtomen började, behöver man meddela oss ledare (enligt smittspårningsrutiner från VGR). Pojkar 2008 2 dec 2020 0kommentarer
  • Nya träningstider och rutiner. Uppdaterad

    Nya träningstider F12/F11 From onsdag denna vecka, den 2e december, kommer vi bara att träna på bandybanan! Vi har fått utökade istider eftersom inga matcher kan spelas. Tiderna kan ändras när restriktionerna hävs. Tiderna på bandybanan from 2 december - Måndagar kl 17-18.30 (F12/F11) - Onsdagar kl17:30-19.00 (F12/F11/F10) (ändrad) - Lördagar kl 10.45-12.15 (F12/F11/F10) Vi behöver alla bidra till att minska smittorisken för Covid-19 så mycket som möjligt. Därför ber vi er att respektera följande reglerna. * Kom och åk ombytt i största möjliga mån. Snöra snabbt på er skridskor i ert tilldelade omklädningsrum på området eller utanför isen. Hela klubbstugan är stängd för spelare för tillfället. Kom hellre 5 minuter sent som spelare än 30 minuter innan. Vi vill minimera tid och kontakt inomhus. Genomgångar sker på isen. * Undvik de andra grupperna när ni går av och på isen. Vi kommer att visa er vilken planhalva vi har och går på isen i hörnet av ”vår” planhalva. Ha inte bråttom på isen och avsluta träningen några minuter i förtid så att det finns möjligheter för ledarna att ordna avgången. * Spelare tränar endast med ”sitt” lag. Vi uppmuntrar vanligtvis att det finns möjlighet att träna med yngre och äldre lag när önskemål och behov av detta finns. Men för tillfället undviker vi detta. Spelarna tränar endast i sitt huvudlag. * Föräldrar ombeds att lämna / hämta spelare på parkeringen om de inte behöver hjälp. * Om någon spelare blir bekräftad sjuk i Covid-19 och har träffat lagkamrater under de 24 timmar innan symtomen började, behöver man meddela oss ledare (enligt smittspårningsrutiner från VGR). Välkomna! /Ledarna F-19 / Dam 30 nov 2020 0kommentarer
  • Storis from onsdag 2e december!

    Nya träningstider F14 Goda nyheter, from onsdag denna vecka, den 2e december, kommer vi att träna på bandybanan! Alla tider på rinken utgår. Vi hår fått utökade istider eftersom inga matcher kan spelas. Tiderna kan ändras när restriktionerna hävs. Tiderna på bandybanan from 2 december - Onsdagar kl18-19.15 - Fredagar kl 17-18.30 - Lördagar kl 10.45-12.15 Vi behöver alla bidra till att minska smittorisken för Covid-19 så mycket som möjligt. Därför ber vi er att respektera följande reglerna. * Kom och åk ombytt i största möjliga mån. Snöra snabbt på er skridskor i ert tilldelade omklädningsrum på området eller utanför isen. Hela klubbstugan är stängd för spelare för tillfället. Duscha hemma. Kom hellre 5 minuter sent som spelare än 30 minuter innan. Vi vill minimera tid och kontakt inomhus. Genomgångar sker på isen. * Undvik de andra grupperna när ni går av och på isen. Vi kommer att visa er vilken planhalva vi har och går på isen i hörnet av ”vår” planhalva. Ha inte bråttom på isen och avsluta träningen några minuter i förtid så att det finns möjligheter för ledarna att ordna avgången. * Spelare tränar endast med ”sitt” lag. Vi uppmuntrar vanligtvis att det finns möjlighet att träna med yngre och äldre lag när önskemål och behov av detta finns. Men för tillfället undviker vi detta. Spelarna tränar endast i sitt huvudlag. * Föräldrar ombeds att lämna / hämta spelare på parkeringen om de inte behöver hjälp. * Om någon spelare blir bekräftad sjuk i Covid-19 och har träffat lagkamrater under de 24 timmar innan symtomen började, behöver man meddela oss ledare (enligt smittspårningsrutiner från VGR). Välkomna! /Ledarna Utvecklingslag Damallsvenskan 30 nov 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter