Coronarestriktioner från föreningen vid träning stor is
Hej - vi har fått lite förhållningsregler som vi skall försöka följa så långt som möjligt nu när vi börjar träna på stor is. ------------------------------------------------------------------- * Kom och åk ombytt i största möjliga mån. Snöra snabbt på er skridskor i ert tilldelade omklädningsrum på området eller utanför isen. Hela klubbstugan är stängd för spelare för tillfället. Duscha hemma. Kom hellre 5 minuter sent som spelare än 30 minuter innan. Vi vill minimera tid och kontakt inomhus. Genomgångar sker på isen. * Undvik de andra grupperna när ni går av och på isen. Instruera era spelare vilken planhalva ni har och låt dem gå på isen i hörnet av ”er” planhalva. Ha inte bråttom på isen och avsluta träningen några minuter i förtid så att det finns möjligheter för ledarna att ordna avgången. * Om ni får sjukdomsfall i truppen. Ställ in träningarna i en vecka (sju dagar) från och med den dag ni meddelar laget att ni ställer in. * Träna med ert lag. Om ni dela is med ett annat lag i närstående åldersgrupp, frestas inte att slå ihop gänget och köra helplan, utan kör med er grupp på egen planhalva. * Spelare tränar endast med ”sitt” lag. Vi uppmuntrar vanligtvis att det finns möjlighet att träna med yngre och äldre lag när önskemål och behov av detta finns. Men för tillfället undviker vi detta. Spelarna tränar endast i sitt huvudlag. * Föräldrar håller sig borta. Lämna spelare och åk därifrån om ni inte har en tilldelad roll att sköta på eller runt själva passet. Låt spelarna komma ut till parkeringen efter passet om de inte behöver bärhjälp.
P19
30 nov 2020
0kommentarer
Isen klar - nya utökade träningstider
Hej – isen på Ruddalen öppnar från och med onsdag för träning för de lag som är födda 2005 och senare. Eftersom att många lag därmed inte kan träna finns det gott om istider och vi har fått förlängda tider på måndag och torsdag, samt en helgtid på lördagar som kompensation för uteblivet matchspel. Träningstiderna som gäller från och med torsdag är: Måndagar kl 18:45-20:15 Torsdagar kl 17:00-18:30 Lördagar kl 12:30-14:00 Lättar restriktionerna kommer vi att gå tillbaka till måndag och torsdag enligt den ursprungliga planen. Målsättningen är att ha med en målvakt på måndag och lördagsträningarna för att kunna träna upp vår förmåga att vakta målet, men också att avsluta med målvakt. För att göra valet av målvakt smidigare så kommer vi att ha ett rullande schema enligt nedan. Kan man inte vara med så lägger väljer vi bara nästa på listan och man får göra nästa gång man är med. Blir det för kass väder så hoppar vi över målvakt. I bokstavsordning med Axel och Isac som redan stått sist: Cesar Henricson – Lördag 5/12 Elis Markfjäll – Måndag 7/12 Erik Svanvik – Lördag 12/12 Eskil Engbom - osv Hampus Andersson Joakim Östh Leon Ahxner Malcolm Barkebo Jalmgård Olof Egede Jensen Otto Ahlgren Sigge Henricson Sixten Sandberg Axel von Schwerin Isac Kullander
P19
30 nov 2020
0kommentarer
Nya träningstider på Ruddalen
Hej Nya träningstider på Ruddalen från och med onsdag 2 december med F12: onsdag 18-19.15 lördag 10.45-12.15 Hello Big ice practice at Ruddalen from Wednesday the 2 of Dec with F12 team: Wednesday 18.00-19.15 Saturday 10.45-12.15
F16
30 nov 2020
0kommentarer
J19: Backar för starka ben!
Hello Bandylovers! Idag blir det en favorit som många har frågat efter! Back intervaller! Jippiii! 1. 10 min uppvärmning - löpning i långsamt tempo 2. Gymnastikövningar! Gå igenom hela kroppen, nerifrån och upp! Fotled, vader, lår, midja, axlar, armar och nacke 3. Leta upp en bra backe, ca 50-75m lång med brant stigning. Om ni inte har någon hemmavid, så finns det på Ruddalen! 4. Kör 8 ggr uppför så snabbt ni kan - lååångsam jogg ner och glöm inte andas 5. Varva ner med 20 min löpning 6. Streching - främst lår (fram och baksida) samt vader 7. Drick vatten Glöm inte att rapportera i appen! Tjing! H
Oldboys
30 nov 2020
0kommentarer
träning på bandybanan
Om det fungerar så bör det finnas is på bandybanan snart i samband med det har vi fått uppaderat regler att följa, Vi tränar på rinken tills isen på bandybanan är klar och vi får ett schema som kommer gälla så länge inte de äldre i föreningen får träna (förmodlligen måndag, torsdag och söndag på bandybanan (ev. rinken varannan fredag) Här kommer lite riktlinjer att hålla sig till framåt. De syftar till att minska smittspridning och kontaktytor. De är framtagna på högst amatörmässig nivå, men vi hoppas ni kan följa dem ändå. Vi försöker göra vårt i föreningen för att det ska funka så bra som möjligt trots situationen. Vissa av dessa fanns redan men upprepas nedan. * Kom och åk ombytt i största möjliga mån. Snöra snabbt på er skridskor i ert tilldelade omklädningsrum på området eller utanför isen. Hela klubbstugan är stängd för spelare för tillfället. Duscha hemma. Kom hellre 5 minuter sent som spelare än 30 minuter innan. Vi vill minimera tid och kontakt inomhus. Genomgångar sker på isen. * Undvik de andra grupperna när ni går av och på isen. Instruera era spelare vilken planhalva ni har och låt dem gå på isen i hörnet av ”er” planhalva. Ha inte bråttom på isen och avsluta träningen några minuter i förtid så att det finns möjligheter för ledarna att ordna avgången. * Om ni får sjukdomsfall i truppen, ställ in träningarna i en vecka (sju dagar) från och med den dag ni meddelar laget att ni ställer in. * Träna med ert lag. Om ni dela is med ett annat lag i närstående åldersgrupp, frestas inte att slå ihop gänget och köra helplan, utan kör med er grupp på egen planhalva. * Spelare tränar endast med ”sitt” lag. Vi uppmuntrar vanligtvis att det finns möjlighet att träna med yngre och äldre lag när önskemål och behov av detta finns. Men för tillfället undviker vi detta. Spelarna tränar endast i sitt huvudlag. * Föräldrar håller sig borta. Lämna spelare och åk därifrån om ni inte har en tilldelad roll att sköta på eller runt själva passet. Låt spelarna komma ut till parkeringen efter passet om de inte behöver bärhjälp.
Pojkar 2008
29 nov 2020
0kommentarer
Visa fler nyheter