Kakförsäljning
Nu är det dags att arbeta in lite pengar till klubben och laget. Detta är en viktig del av klubbens möjlighet till en bra verkasmhet och även en möjlighet för vårt lag att samla in lite medel för framtida trevligheter. Information och broschyrer för kakförsälningen delas ut på träningarna. Beställningen meddelas till Charles pappa Mats eller registreras på hemsida med kod som kommer senare. Mer info, se mailutskick.
U15 (2010/2011)
5 nov 2020
0kommentarer
Dagens träning
Ikväll vill vi att ni kör följande mycket enkla och ganska milda fys: * Uppvärmning i 10 minuter. * 100 benböj, de tio sista med upphopp * 100 utfall framåt * 60 pushups * Rörlighet Uppvärmningen är löpning, hopp på stället eller andra övningar som får upp pulsen lite. Benböj, utfall och pushups görs i omgångar utan nämnvärd paus mellan. Man väljer själv hur många omgångar. Här är ett exempel på 4 omgångar. 4 gånger: 25 benböj 25 utfall 15 pushups Rörlighetsdelen görs med fördel inomhus på yogamatta eller liknande. Spendera lite tid här. Många av er har blivit rörligare under sensommaren och det vore synd att tappa det. Börja med de svårare. * ”Nedåtgående trenden” (hund - fram med benet, armbåge mot fotknöl, gå bak med rakt ben.) * Skorpionen (bak med ena benet) * Trä nålen (från armhävningsposition, in med ena armen mellan arm och ben på andra sidan kroppen, lägg i axeln. * 5 x Mättää * Sitt mot en vägg eller försök att nå tårna minst en minut. Öka anspänningen var 20:e sekund. Klappa er själva på axeln och lägg in passet i Twiik. Ni som inte gått med, gör det!
Oldboys
4 nov 2020
0kommentarer
Nya Träningstider F14
Vintern närmar sig och nu har vi fått nya träningstider. Vi börjar med träning på Ruddalens rink tills bandybanan är spolad. Obs att det blir olika tider. Vi vet ännu inte när bandybanan blir klar, så håll koll på mailen. Under tiden kan vi hoppas på kallare väder. Träning på Ruddalens rink from lördag den 7e november Vi har fått två träningstider som ersätter träningen i Askim - Lördagar kl 14-16 - Måndagar kl 18-18:50 Dessa tider ligger i kalendern tills slutet på november men de upphör så fort isen ligger på bandybanan. Träningstider på bandybanan - Onsdagar kl 18-19.15 (samtidigt med alla andra tjejer) - Fredagar kl 17-18 (samtidigt med U11 och F10 på isen) Dessa tider ligger i kalendern from december men kommer att gälla så fort bandybanan är redo. Välkomna! Ledarna
Utvecklingslag Damallsvenskan
3 nov 2020
0kommentarer
Uppdaterad träningstid till helgen
Hej - vi har fått en förlängd träning på Rambergsrinken på lördag. Vi kommer börja kl 12:00 och köra till 13:50 på isen. Därför blir det ingen fys innan. Hoppas alla noterar att vi börjar en timma senare. Sedan har vi fått ett ispass på rinken på Ruddalen som skall ha is - ligger den kvar nästa måndag så tränar vi då också kl 18:00-18:50. Håll tummarna.
P19
2 nov 2020
0kommentarer
Barmark på egen hand ikväll
På grund av läget kan vi inte köra barmark tillsammans ikväll. Vi ledare diskuterar kontinuerligt hur vi ska få tränandet att kännas genomförbart och få struktur på träningarna. Vi vill inte bli sämre tränade bara för att vi inte får träna i grupp. Ni som kan får gärna ladda hem och skapa ett konto i appen Twiik, där vi försöker köra träningsdagbok. Hojta till Vilhelm eller någon annan kompis på snapschat, så bjuder de in er i gruppen SK Höjden J19 2020. Sedan postar vi våra träningar. Dagens pass är ett konditionspass. Löpning, försök springa i ganska lågt tempo, men hålla igång löpningen minst 40 minuter. Springer ni åt ett håll kan ni vända efter 20 minuter. Ni som har gett både maxpuls och vilopuls till mig kommer att få ett pulsvärde via SMS som ni ska ligga så nära som möjligt hela tiden utom alldeles i början. Använd era pulsklockor och kan ni inte synka dem rakt in i Twiik per automatik loggar ni bara passet manuellt och skriver in de värden ni fick. Till er som inte känner er sugna eller inte tänkte gå på fysen: KÖR ÄNDÅ! Nu kommer en tid när ni själva blir ansvariga för projekt bandyspelare. Vi kommer försöka hjälpa till med idéer och inspiration, men det är ni som måste utföra träningen. Tre pass i veckan klarar ni och lämpligast är att köra dem när vi postar dem. Går det inte tar ni dem senare och postar till Twiik. Ser fram emot att resultat från dagens löpning på Twiik. Vi hoppas kunna arrangera ett möte genom Google Meet senare i veckan där vi alla kan prata lite kring detta och också prata lite om Näst Bäst I Väst. Till onsdagen kommer vi att posta ett lämpligt styrkepass.
Oldboys
2 nov 2020
0kommentarer
Visa fler nyheter