Inför uppstartscampen 6-7 sept
Den här informationen gäller bara er som är anmälda till uppstartscampen nu i helgen 6-7 september på Ruddalen. Samling både lördag och söndag blir kl.8.30 i omklädningsrum 3 i ishallen. Båda dagarna slutar kl.16.00 för den yngre gruppen som tjejerna tillhör. Scheman finns sparade här på lagets sida under Mer/Dokument i en mapp Uppstartscamp 2025, och kommer även läggas upp i lagets föräldrachatt på WhatsApp. Säg till om du ännu inte är med i chatten så att du kan bli tillagd. Kom ihåg kläder och skor för både isträning och utomhusaktiviteter, och vattenflaska. Lunch och mellanmål ingår. Varje lag bemannar matutdelningen/caféet med två föräldrar under två timmar under campen. För F10/F11 är det kl.11-13 på lördag. Jag kommer även skriva om detta i WhatsApp-gruppen så svara där om du har möjlighet att vara på plats. Det kommer bli två toppendagar som det känns! Vi ses! //Ledarna
F11 & F12 (2016-2014)
4 sep 2025
Uppstartscampen närmar sig
Omkring 120 barn och ungdomar och 30 ledare är anmälda till årets uppstartscamp, jättekul! På Ungdomsledarmötet i måndags pratade vi om att vi ska försöka dela mer information från klubben direkt till lagen där det går, och jag har därför nu valt att visa i varje lag på laget.se under Mer/Dokument en mapp som heter Uppstartscamp 2025, och där ligger scheman för lördag och söndag som pdf-filer och även som png-bilder som går enkelt att dela i WhatsApp o dyl. Uppstartscampsmappen hittas också på skhojden.se under Dokument Det är ju ni föräldraledare som ansvarar för utomhuspassen. Förslag på lekar och andra aktiviteter finns i kalkylarket Uppstartscamp på fliken Utomhus. Fokusera gärna mer på lek och lagbygge än stenhård träning på utomhuspassen. Material att låna kommer finnas i två svarta plastbackar i källaren i klubbstugan. Det finns fotbollar, plastbollar (för Spökboll, Doppboll etc), tennisbollar att trixa med och plattor, ringar och koner för att kunna köra bandybrännboll. Varje lag bestämmer själva vilken tid man vill samlas på morgnarna. Kom ihåg att uppdatera aktiviteten på laget.se med samlingstiden för lördag resp. söndag. Omklädningsrum kommer troligtvis vara som det står i kalkylarket på fliken Omklädn, så det går bra att gå ut med dessa till lagen.
Ungdomsledarna
3 sep 2025
1kommentar
Inför uppstartscampet 6-7/9
Hej! Här kommer schemat för de två dagarna. Vi kommer samlas kl 8.30 i omklädningsrum nr 2 de båda dagarna. På det bifogade schemat kan ni se tiderna för de olika delarna under lördagen, söndagen ser liknande ut, men pga brister på laget.se så kan jag inte lägga in en bättre bild, ber om ursäkt för detta. Som ni ser så kommer vi ha både ispass och utomhusträning så tag med ombyte för båda delarna, mellanmål m.m. samt att dagarna slutar runt kl 16.00. Tanken från föreningens sida är att barnen skall få en eller två roliga dagar med ispass, lek och utbildning av ledare i klubben. Barnen kommer få mellanmål av klubben men tag gärna barnen med lite extra mellanmål och vattenflaska då det går åt mycket energi dessa dagar. Vi vill gärna att ni föräldrar är med och hjälper era barn runt ispassen med t.ex. skridskoknytande och övrig utrustning, om ni har möjlighet, om inte får ni gärna skriva till oss i Whats app-tråden och meddela att ni har svårt att medverka under dagen och gärna ser att ert barn får lite extra hjälp av oss. Vi kommer ha många ledare på isen under dagarna så ni föräldrar behöver inte vara ombytta om ni har möjlighet att hjälpa barnen vid ispassen. Vi kommer ha en kiosk öppen som också behöver bemannas av föräldrar till våra killar på söndag mellan 11-13. Ju fler som kan hjälpa till kring den tiden desto bättre då det bland annat skall serveras lunch då. För övrigt så kan kiosken också vara en möjlighet för killarna såväl som för er föräldrar att fylla på med lite energi under dagen/dagarna. Om ni har några övriga frågor kring campet så får ni gärna meddela oss på Whats app-gruppen. Mvh Tränarna
U10 & U11 (2017 / 2016)
3 sep 2025
0kommentarer
Newsletter #4.4
Nu har det verkligen börjat hända grejer och därmed blir det ett rätt långt nyhetsbrev. Vi börjar med träningarna. Det är ett schema fram till oktober ungefär sen blir det lite justerat. Med start i den här veckan (igår faktiskt) Måndagar kl. 18.00-19.15 Ruddalen Torsdagar kl. 18.20-19.30 Åby (samling 17.45 för uppvärmning på gym) Fredagar kl. 18.00-19.15 Öppen klubbträning Ruddalen Med start fr.om när Skrinnarbanan öppnar (början på oktober Måndagar kl. 18.10-19.15 Ruddalen Torsdagar kl. 18 20-19.30, samling 17.45 Åby Fredagar kl 16.30-18.00 öppen klubbträning. F17 kl 18.10-19.15. Ruddalen Ngt färre pass per vecka än förra året så desto viktigare att försöka komma på dom som finns. Det finns tillräckligt många pass för att kunna träna mycket. Det är så klart viktigt att vara i tid till passen men ännu vintigare är ju att man kommer även om det kan vara svårt att hinna. Nu till helgen är det Höjdens uppstartscamp och precis som våra första träningar på is så är vi nästan fulltaliga hela tiden vilket är superkul. Det märks att alla är taggade. Serien är satt för oss och även Rättvikscupen. Mer om dessa i nästa nyhetsbrev. Vi ledare är precis som spelarna hela helgen på Ruddalen så kom gärna och prata med oss. Vi ses där!
F-19 / Dam
2 sep 2025
1kommentar
Träningstider från igår
Här är schemat jag ritade på mötet igår. Meddela gärna mig om ni kom överens om några byten. Föreningstiden drar igån nu på fredag. Den är är 18:00-19:15 nu innan säsong och 16:30-17:45 sedan i oktober när skrinnarhallen får is,
Ungdomsledarna
2 sep 2025
0kommentarer
Visa fler nyheter