• Snart startar säsongen på riktigt

    När isen kommer till Ruddalen kommer vi att träna måndagar kl.18.00, torsdagar kl.17.00 (ev. startar vi 16.00) och varrannan fredag kl. 17.00 (på rinken). Planen var att rinken skulle vara klar vecka 44 och bandybanan vecka 45 men som vädret är fungerar det inte. Vi får hoppas på kyla. Serien startar prel 28 nov. Vi kommer att prel.spela på lördagar och det blir totalt 10 matcher. Längsta resorna blir till Borås och Torup.Tider och datum är inte helt klara ännu. Nästa vecka torsdag har vi barmarksträning och teori. Bra om samtliga kom då. Vi passar samtidigt på att slipa skridskor. Onsdagar stänger Ale arena kl. 18.00 Om fler funderar på att åka dit hade det varit kul, det skulle vara nyttigt inför Aros cup och få istid. Lägg en kommentar Pojkar 2008 28 okt 2020 0kommentarer
  • filma våra matcher.

    Föreningen vill att filmar våra matcher. Vem vill bli vår filmare? Nedan text från Svante Eftersom vi inte kommer kunna ha speciellt mycket publik under matcher och poolspel denna säsong tänkte vi försöka få så många lag som möjligt att filma sina matcher för streaming på nätet. Det ger möjlighet för många att se och kanske också en slant in till klubben. Det vore grymt om ni kunde hitta ett gäng föräldrar i varje lag som kan tänka sig att filma era matcher och en ansvarig som jag kan ha kontalt med, så tar vi en kort utbildning på tjänsten vi tänkt använda när det passar. Allt som behövs är en telefon, vi skaffar stativ. lägg en kommentar om intresse Pojkar 2008 28 okt 2020 0kommentarer
  • Träningar framöver

    Nu går vi in i en lite oviss period vad gäller träningar. Eftersom de jobbar med isen i skrinnarhallen kan vi inte köra inlines på onsdagarna. Vi tittar på att köra någon form av verksamhet imorgon torsdag. Kanske vi tittar på en repris av finalen i svenska cupen tillsammans, eller så kör vi någon form av fys. På lördag är det träning på Rambergsrinken mellan 14.40 och 15.50, det ser vi fram emot. Så tittar vi lite på tisdag nästa vecka för lagmöte där vi snackar ned cupen som var förra helgen. Då är det bra om alla som var med kan komma. Återkommer med kallelse till detta och morgondagens aktivitet. Oldboys 28 okt 2020 0kommentarer
  • Skridskoslipning nu på fredag 30/10

    Hej! Tanken är att vi slipar skridskor innan avfärd på fredag för de som åker med till Åby/Tjurheda. Jag kan vara på plats från 15:30 men lägg gärna en kommentar nedan så vi vet ifall behovet finns. Pojkar 2008 27 okt 2020 2kommentarer
  • Bandynyheter F14: vi behöver dig!

    Här kommer lite bandyinformation för F14. - Höjden behöver ett antal personer som tar hand om domarna den kommande säsongen. Flera har redan anmält sig men det blir lättare om några fler ställer upp. Det är extremt viktigt och det säger sig själv att det inte blir några matcher utan domare. Vår flickverksamhet är en viktig del av föreningen och det vore snyggt om vi kan ha en förälder från flicklagen som vill bidra till denna viktiga uppgift. - Höjden har tagit ett nytt initiativ: att 'live-streama' matcher. Coronasituationen gör att antalet besökare kan bli begränsat och det är överhuvudtaget roligt att kunna följa våra matcher hemifrån. Därför söker vi några föräldrar som kan filma våra hemmamatcher. En mobilkamera räcker, Höjden står för stativ och streamingprogram. Hör av dig till Sebastian om du är intresserad att engagera dig i en av dessa aktiviteter. Och till slut isen...när kommer den? Planen var att rinken skulle spolas v44 och bandybanan v45, men vädret gör detta omöjligt. Vi hoppas på lägre temperaturer och återkommer när vi vet mer. /Ledarna genom Sebastian Utvecklingslag Damallsvenskan 27 okt 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter