• Seger i Slättbergscupen

    Under lördagen vann vi 2020 års upplaga av Slättbergscupen. Vi mötte Mosserud och Sunvära under fredagen. Månsarp på lördagen och vi lyckades vinna alla tre. Finalen spelades mot arrangören, Gripen och efter en målsnål match gick vi obesegrade i cupen och vinst. Vi tackar för ett bra arrangemang. A-lag Herrar 11 okt 2020 1kommentar
  • Första träningsmatchen som J19 spelad

    Vi mötte Villa J19 Bredd i Sparbanken Arena lördagen 10/10. Som vanligt känns det lite vilset på bandybanan när man i princip endast tränat på rink. Och matchen kunde börjat på ett bättre vis för oss. Det kändes som att de fick utdelning på varje skott. Och något mål gick på ett eget benskydd in i mål. Detta till trots hade vi en del spel och kämpade på framåt. Några chanser var inte alltför långt borta, exempelvis hade Anton ett skott som inte var långt ifrån att gå upp i krysset. Det stod 8-0 till hemmalaget i halvtid. I andra halvlek slog Villa av något på tempot och då gavs vi lite mer utrymme. Trots att de öppnade hårt med ett riktigt klassmål stod vi sedan på oss bra och ett distansskott från Noa blev första nätrasslet på rätt sida. Vi fortsatte jobba på, men vi har fortfarande en bit kvar när det gäller uppspel och konsten att äga boll. Erik hade en situation där vi tror att bollen var inne, och strax därefter träffade han stolpen, men inget mål tilldömdes oss. Trots att halvleken kändes lite jämnare fortsatte de göra mål i stadig takt. Vi fick sista målet genom en öppnande passning av Vilhelm som ställde Noa fri i straffområdet. Han knackade upp den i nätet som om han aldrig gjort annat. 13-2 skrevs resultatet till, men som alla vet är det sista målet som vinner i träningsmatcher. Skönt för oss att ha matchpremiären avklarad, nu har vi ganska klart för oss vad vi måste träna på för att uppnå våra mål för säsongen. Oldboys 10 okt 2020 0kommentarer
  • Praktiskt inför matchen imorgon

    Imorgon samlas vi i Lidköping 10.30 i omklädningrummet. Alltså kortare samling än vanligt. Vi kommer att snacka först, och värma upp sen, så kom igång med ombytet ganska snabbt för bästa tänkbara snack. Alla som inte har egen vattenflaska meddelar i kommentar, så tar jag med en diskad grön åt er som ni tar med hem och ansvarar för hela säsongen. Vi gör med egna vattenflaskor p.g.a. pandemin. Om någon inte chaufför inte får plats med bandybagarna i bilen får ni hojta till i kommentar, Göran har utrymme för bagar. Vi kommer ta med oss slip, men hojta tidigt om ni behöver slipa, så vi kan förbereda det. Ät och sov ordentligt nu så får vi en kul träningsmatch imorgon! Så här ser billistan ut. Jag litar på att ni sköter kontakt mellan de som åker med och skjutsar själva. * Arvin - bil * Mats * Vilhelm - bil * Erik * Viggo - bil * Malcolm * Oscar - bil * Anton * Noa * Gabriel * Hampus - bil * David * Herman - bil * Linus - bil * Axel G Hör av er med frågor. Oldboys 9 okt 2020 3kommentarer
  • Saknade bollar och västar för F 10

    Hej Jag hade placerat en gul bollhink näst längst in i förrådet på höger sida tillsammans med ett knippe gröna västar. I går på städdagen var allt borta. Hinken var tom och västarna någon annanstans. På lördag fm har vi träning med F 10 och jag skulle behöva grejerna. Är det någon som vet mer om detta? Hör gärna av dig i så fall. Mvh Christian PS En annan sak - jag har svårigheter att skicka en kallelse till träning då jag inte får upp rutan för att klicka i vilka jag ska skicka till. Det står bara att jag måste uppgradera till silverpaket för att få den tjänsten. Det kan väl inte stämma? Tacksam för hjälp även här. PS En F16 8 okt 2020 2kommentarer
  • Nästa ledarutbildning på söndag 11/10

    Nu är det dags för nästa tillfälle för utbildning med Holger. Söndag 11/10, kl. 17.00 i klubbstugan. Anmäl vilka som kommer i kommentar så snart som möjligt. Ledare U12, F12 och äldre lag är välkomna. Vi som var med sist kommer ju säkert: Göran, Patrik, Sven-Olof, Christian, Jonas och jag (missade jag någon?), men skriv ändå i kommentar. Ungdomsledarna 7 okt 2020 14kommentarer
  • Visa fler nyheter