CUP Åby/Tjurheda
Hej, Vi närmar oss Åby- cupen och vi blir ca 15 barn tillsammans med Höjdens 07:or. Vi åker fredag 30 oktober. Lördag 31 oktober har vi 5 matcher, första matchen kl.8.00 och sista matchen är klar ca kl. 20.25 Dagen blir lång och vi funderar på att åka hem på söndag istället. Har prelbokat istid på söndag kl. 9.30-11.00 Vi skulle veta om "ändrade planer" fungerar för alla. Ändrade planer innebär att det kostar 600 kr/barn istället för 500 kr. Lägg en kommentar om det fungerar/ inte fungerar att åka hem på söndag så snart som möjligt. Vi återkommer med tider och praktiskt information efter när allt är klart med tider. Länk till cupen
Pojkar 2008
7 okt 2020
4kommentarer
Innebandy med U13 idag
Hej - om det är någon som vill så får vi gärna vara med på innebandyträning med U13 idag från kl 17 på Ruddalen i samband med fixardagen i klubbstugan.
P19
7 okt 2020
0kommentarer
Inga inlines: Fixardag i klubbstugan
Eftersom det är fixardag i klubbstugan idag och ni är gamla nog att göra lite nytta i sådana sammanhang ställer vi in träningen och hjälper istället till att forsla bort lite prylar och laga andra mellan 18.00 och 19.30 ikväll. Inlinesträningen är inställd.
Oldboys
7 okt 2020
0kommentarer
SK Höjden - Sunvära SK
7-5 (4-3) Mål: Hans Iverlund 3, William Westerling 2, Johan Svensson 1, Axel Zettergren 1 Utvisningar: Castor Jonasson 2x10, William Westerling 10, Adam Henrysson 10+10+matchstraff Domare: Adolfsson Observationer: Detta var en match som hade det mesta; fart och finess, massor av mål och fina prestationer, men framförallt ett bländande spel av Höjden under stora delar av matchen. Det var även en match i matchen mellan Höjden-coacher, den nuvarande Karl Fredrik Jonsson och den före detta Jens Westlund, nu coach i Sunvära. Jag pratade som snabbast med Jensa före match och undrade vad han trodde om matchen, han var snabb med att lyfta över favoritskapet på Höjden ty han hade fyra juniorer med i dagens lag. Höjden hade bara en, men han (Mats Ahlbom) är självklart bättre än 4 junisar från Sunvära. De första 35 minuterna hade den bästa bandy jag sett Höjden spela så långt tillbaka jag kan minnas. Det var ett gediget skridskoåkande med kombinationer över hela banan och inte sällan genomskärare eller flippar som friställde gubbar och gav målchanser. En sådan målchans kom redan efter ca 5 minuter och trots en fantomräddning så inleddes målskyttet av William Westerling på den vänsterhörnan som följde: 1-0. Glädjen sattes i halsen när Sunvära kvitterade bara ett fåtal sekunder senare men Hasse BOOM BOOM Iverlund satte 2-1 på snygg framspel av Johan Svensson. Just den combo skulle vi se mer av under denna match då Hasse och Johan hade någon typ av telepatiskt sampel vilket resulterade i många fina väl tajmade genomskärare. Detta sampel var också grunde till 3-1 som kom efter ca 18 minuters spel. Det var mestadels spel mot ett mål fram till den 35e matchminuten men Sunvära lyckades ändå tråckla in både ett mål före men även ett mål efter Hasses tredje mål för kvällen (Boom Boom Boom). Vi går till pausvila med en 4-3 ledning, som sett till spelet ligger i underkant trots att Sunvära var det något bättre laget sista 5 minuterna. Andra halvlek är inte like övertygande från Höjden, men under stunder infinner sig lite av det spel vi såg under första 35. Det som Sunvära gör är att börja dra lyror och spela långt, något Höjden hade lite problem med även under matchen mot Kungälv B, då Höjden hamnar felvänt och blir långa i banan. Så kombinationen med att bli långa och att Sunvära har ett par snabbskrinnare som gärna går själva hela vägen gör att Sunvära kvitterar relativt omgående. Sedan följer tio minuter med riktigt bra spel från Höjden. William och Z hittar ett fantastiskt samspel över banan som resulterar i att William drar upp en rökare i nättaket från vänster frislagscirkel. Om Johan och Hasse hade feeling i första så var det Sam och Johan som hade en liknande relation i andra. Johan hade några fantastiska genomskärare varav en ledde fram till mål, då Z slog in en retur då målvakten räddat Sams skott. 6-4. Jensa tar nu Time out vid sådär 68 minuter spelade. Spelkvaliteten går nu ner något när Sunvära slår långa bollar eller kör en och en och det blir inte särskilt spännande förens Sunvära gör mål på en tveksam straff i 80e minuten. Johan Svensson återställer ordningen efter några minuter och sätter även han ett kanonskott, spegelvänt sett från Williams mål. Slutsatsen är att detta var en fantastik rolig match att kolla på och spelet lovar gott för framtiden. Vi hade idag två debutanter i laget, Johan och Philip, samt en junior (Mats) så potentialen för ökat samspel är enorm. På tal om Sam-spel så var det länge sedan jag såg en spelare som gjorde en så bra prestation utan att få till ett mål. Philip Bröms såg väldigt stabil ut på libero-positionen och det syns att killen gillar det fysiska spelet. Speciellt syntes det när han mer eller mindre självmant satt stopp för ett farligt 3-mot-3-läge för Sunvära med en regelrätt bröstvärmare av guds nåde. Men dagens bästa insats kom ändå från Johan Svensson (1+3) och då talar jag inte om alla magiska pass eller poäng utan de 2-3 minuter han vägrade släppa bollen ifrån sig nere vid egna vänstra hörnflaggan, omgiven av halva Sunvära-truppen, då domaren hittat 5 tilläggsminuter: Määttä-klass. Kanelbullar (och krabbor) fanns sedan att tillgå i omklädningsrummet. Jag ser med tillförsikt fram emot cupen till helgen. Vid pennan: Jonas Edman
A-lag Herrar
6 okt 2020
0kommentarer
Ny träningstid mm
Här kommer lite information inför den kommande bandyveckan. - Barmarksträning i morgon är kl 18-19. Samling framför klubbstugan. - Träningstider på lördagar har ändrats något och F14 tränar framöver kl 11:30-12:50. De första 20 minuterna spelar vi tillsammans med F12. Lite överlapp mellan lagen är roligt och bra för gemenskapen! Datum och tiderna för seriematcherna börjar falla på plats och jag lägger ut dem på hemsidan så fort de är bekräftade. Välkomna! Sebastian
Utvecklingslag Damallsvenskan
6 okt 2020
0kommentarer
Visa fler nyheter