Vi hälsar med glädje dessa tre nyförvärv välkomna
Vi har glädjen att presentera tre nyförvärv till vårt A-lag. Philip Bröms 21 år, William Westerling 19 år och Ludwig Westerling 15 år. Alla tre ordentligt bandyskolade, och kommer att bli bra förstärkningar i vår satsning att etablera oss i division ett. Philip har Västerås SK som moderklubb. Han gick bandygymnasiet i Sandviken och spelade då i SAIK J20. Han har även spelat i VSK J20 samt Köping i division ett. Philip pluggar på Chalmers och ser fram emot att spela i SK Höjden. -SK Höjden känns som en bra förening med härlig gemenskap, säger Philip. Philip spelar Back, Halv eller Libero. William har Sandviken som moderklubb. Han har även representerat Vetlanda P18, P20 och sedan P19 när det blev den indelningen. Utöver detta har William spelat i Stjärnan och Bore i division ett. Detta är numera sammanslaget till Oskarshamns Bandysällskap. -Jag väljer Höjden pga. den goa känslan som finns i föreningen, säger William. William spelar Halv, Mitt eller Vinge. Ludwig har som sin bror Sandviken som moderklubb. Ludwig har representerat Vetlanda P17. Han var även med i P15-landslaget och i den 30-manna observationstrupp som är stomme till P16-landslaget. Ludwig har också representerat Oskarshamns Bandysällskap i division ett. -Jag gillar Höjden, spelare och ledare känns bra, säger Ludwig. Ludwig spelar Mitt eller Vinge
A-lag Herrar
28 sep 2020
2kommentarer
Bandy vecka 40
Här kommer lite information om bandy denna vecka. - Tiden för barmarksträningen på onsdagar har ändrats till kl 18-19 pga mörkret - Träningen på lördag är inställd pga att flera spelare och ledare är på försäsongsläger hos IFK Vänersborg - Vi har skickat en kallelse till en vänskapsmatch den 8e november. Äntlihen match! //Sebastian
Utvecklingslag Damallsvenskan
28 sep 2020
0kommentarer
Träningsläger
Vi hade en fantastisk helg hos Åby-Tjureda för vi bodde i direkt anslutning till deras nya bandyhall. Vi hade fyra ispass om 1,5 h och har därmed klarat av nästan en månads försäsongsispass på en helg. Ett stort tack till Marie och Lars som jobbat stenhårt med markservice och mat till alla barn (och hungriga ledare)! Om det dyker upp en keps med ett D på i någons väska så saknar Axel den. Finns andra saker som hamnat fel så skriv en kommentar då försöker vi få den till rätt adress.
P19
28 sep 2020
1kommentar
Tillgång till pulsklocka
Jag är nyfiken på vika av er som går på barmarkspassen som har tillgång till pulsklocka i någon form eller pulsband till mobilen. Svara i kommentarer.
Oldboys
27 sep 2020
2kommentarer
Aros Cup med U13
Hej U13 planerar att åka till Västerås och spela Aros Cup första helgen i november (6e-8e) och undrar om upp till 3 spelare från oss i U12 vill åka med. Är ni sugna så kontakta Jonas eller Sven-Olof direkt.
P19
26 sep 2020
3kommentarer
Visa fler nyheter