BOKNINGSKATASTROF Träning lördag
1. Träningen i Ale Arena på söndag är inställd. Det har visat sig att vi inte har den tiden. Oerhört frustrerande. Vi jobbar på att hitta en annan tid. 2. Vi tränar på Rambergsrinken på lördag 12.00-13.00 (japp 60 minuter). Varmt välkomna! Rinktiden på söndagar är bortlovad.
Oldboys
25 sep 2020
0kommentarer
Imorn är äntligen det dax för träningscamp i Åby Tjureda
Nedan finner ni samma information som har gått ut tidigare kring campen. Se till att komma i tid så att vi kommer iväg snabbt! 25/9–27/9 september åker vi till Åby/Tjureda på försäsongsläger med vårt härliga 08 gäng. Vår trupp består denna gång av 12 killar samt 3 ledare och en förälder. Medföljande barn och vuxna ska vara fullt friska för att få följa med. Vi kommer dela isen med U11 laget från Höjden. Vi kommer hålla lagen åtskilda med separata omklädningsrum samt mat och boende kommer ske lagvis. Inkvartering sker i klubbstugan intill ishallen. Vi sover i militärsängar med över/underslaf. Totalt har vi fyra isträningar och två kommer vi ha på helplan tillsammans med U12. Fokus på träningarna är övningar som utvecklar skridsko & klubbtekniken samt att alla blir mer bekväma att stå i mål. Tanken är vi skall ha en målvakt vid varje träningstillfälle och ambitionen är att alla skall ha minst ett ispass som målvakt under försäsongen, vilket innebär att 4 barn kommer få stå ett ispass under lägret. Till detta kommer även teamstärkande aktiviteter. Kostnad för lägret är 800 kr som swichas till Emma Lindén på 0706 83 25 43 senast 20 september. Samling 16,30 och avfärd ca 17.00 från Ruddalen och beräknar att vara tillbaka ca kl: 20-21 på söndag. Vi uppdaterar över Whatsup gruppen. Medtag: Middagsmatsäck till fredag, bandyutrustning, ombyte, träningskläder och skor för fyspass, handduk, necessär, sovsäck & kudde, öronproppar, väl namnad vattenflaska, peng för mat på hemresa. Övrigt: Mobiltelefoner, Ipad mm lämnas hemma. Önskar man ringa så får man låna ledarnas telefoner. Om någon skulle bli sjuk med hosta eller feber kommer personen bli isolerad och transport hem ordnas i samråd med respektive förälder. Föräldrar ombedes vara beredda på att komma och hämta sitt barn. Att tänka på: • Middagsmat typ pastasallad att ha på resan dit • En bra idè kan vara att packa en bandyväska och en övernattningsväska • Lördagsgodis tas med av den som önskar Fredag 25/9 17:00 Avfärd från Ruddalen 18:30 Paus med egen medhavd matsäck 20:30 Inkvartering i klubbstuga 22:00 Läggdags Lördag 26/9 07:00 Väckning 7:30-08:15 Frukost 09:00-10:00 Till omklädningsrum och genomgång av första träningspass 10:00-11:30 Ispass 1 halvplan varje lag för sig 11:30-12:00 Dusch och ombyte 12:00-12:30 Lunch 12:30-14:00 Fri aktivitet 14:00-15:00 Teamaktivitet 15:15-16:15 Mellanmål 16:30-17 Till omklädningsrum och genomgång av ispass 17:00-18:30 Ispass 2 18:30-19:00 Dusch och ombyte 19:30 Grillning 22:00 Läggdags Söndag 07:00 Väckning 07:00-7:45 Frukost 8:30-9:30 Till omklädningsrum och genomgång av dagens första träningspass 9:30-11:00 Ispass 3 11:00-1200 Dusch och ombyte 12:15-13:00 Lunch 13:15-14:00 Till omklädningsrum för genomgång av ispass 4 14:00-15:30 Ispass 4 15:30-16:00 Dusch och ombyte 16:00-1700 Mellanmål samt packa ihop och redo för avfärd 17:00 Hemfärd 20:00-21:00 Ankomst Ruddalen Telefonnummer till ledarna Ledare Mobiltelefon Sven-Olof Nilsson 0709 634602 Anders Germundsson 0709 590104 Daniel Andersson 0729 888799 Emma Lindén (Admin) 0706 832543
Pojkar 2008
24 sep 2020
2kommentarer
Försäsongsläger IFK Vänersborg 3-4 oktober
De har öppnat anmälningar och det har gått väldigt fort. De som vill delta måste omedelbart anmäla sig själv, direkt till IFK Vänersborg, via länk. Följande av F14 har uttryckt preliminärt intresse för lägret: Alma, Elin, Ella M, Hedda, Livia, Vega, Wilma. Detta är ingen Höjdenaktivitet och vi tar inget ledaransvar för Höjdendeltagare, men jag kan koordinera boendet på hotell Herne och boka två fyrabeddsrum (om plats finns kvar). Därför skickar jag en ny kallelse för att veta vem som anmält sig till lägret. /Sebastian
Utvecklingslag Damallsvenskan
22 sep 2020
0kommentarer
Slipkurser
Nu finns åter möjlighet att lära sig mer om slipning. Staffan och/eller Per kommer att finnas tillgängliga för utbildning av avancerad slipning, alltså radie och liknande. Pga Covid19 kan vi inte utbilda 10 personer i taget, utan ni får anmäla intresse, så fixar jag en schemaläggning med färre. Det handlar om måndagar och torsdagar type 19.00-20.30 under oktober. För de som vill lära sig enkel slipning skulle jag vilja avlasta Staffan och Per genom att ni som redan kan slipa vanligt utrbildar nybörjare på liknande vis. Så jag vill ha intresseanmälningarför tre saker: 1. Lära sig radieslipning 2. Lära sig slipning för nybörjare, skärpning 3. Utbilda nybörjare i skärpning Gå loss i kommentarsfältet!
Ungdomsledarna
21 sep 2020
8kommentarer
Teori med ”Holger” på torsdag
Nu på torsdag är det ingen barmark, utan ett teoripass med Jonas Holgersson ihop med A-laget i klubbstugan. Ni har blivit kallade. Ta er tid att gå på detta, vi tror det blir nyttigt för er att höra på det. Startar redan 18.30 och det är avsatt två timmar, men det kan ta längre tid.
Oldboys
21 sep 2020
0kommentarer
Visa fler nyheter