• Information om träningsläger helgen 25-27/9.

    Hej – som vi nämnde på föräldramötet igår så kommer vi att genomföra ett träningsläger ihop med U13/P08 i Åby-Tjuredas bandyhall. Planen är att vi kommer övernatta samt äta i deras klubbstuga i våningssängar (vilket innebär att sänglinne eller sovsäck behöver medtas), samt träna två pass på lördagen 26 och två pass på söndagen 27e. Vi har bokat två stycken minibussar för gemensam transport med avfärd från Ruddalen kl 16:00 fredagen 25/9, med beräknad återkomst till samma plats 27/9 ca kl 20:30. Vi planerar att stanna och äta middag i Jönköping på vägen till Åby på fredagen och på vägen hem på söndagen, varför barnen behöver ha med pengar för det. Utöver så behöver vi ta ut en avgift om 700 kr per person som följer med för transport och mat. Eftersom vi befinner oss i en pandemi kommer vi att vidta försiktighetsåtgärder vad gäller handhygien och vid matservering, men vi måste också be samtliga som är anmälda att om ni vid tiden för resan har sjukdomssymptom avstå från att resa. Skulle något barn insjukna under helgen ber vi föräldrarna att ha en beredskap för att komma och hämta upp barnet – troligtvis kan vi lösa någon form av stafettkörning till t.ex. Jönköping då det tar ca 3h att åka från Göteborg till Åby. För detta läger har vi tyvärr inte möjlighet att ackommodera en förälder per barn tillsammans med laget – vi har plats för ca. 13-15 spelare att följa med och utöver ledarna så behöver vi också någon mer förälder som kan åka med och hjälpa till kring matservering och annan markservice – meddela gärna om ni har möjlighet att åka med i en kommentar så vet vi. Vill någon eller några föräldrar följa med går det troligtvis att ordna boende t.ex. i Växjö 25 min bort. Om vi behöver prioritera vilka som kan åka med så kommer de som varit mest aktiva hittills på säsongen och varit med och träna komma först. För att vi skall kunna planera i detalj så vill vi att samtliga svarar på kallelsen till lägret som går ut nu, med sista svarsdag lördag 12/9. Hoppas att så många som möjligt vill och kan åka med. P19 6 sep 2020 3kommentarer
  • Härlig träning!

    Vi intog isen på Rambergsrinken idag med 15 glada tjejer. Riktigt kul med så bra uppslutning tidigt på morgonen! Nästa vecka i Askim. Utvecklingslag Damallsvenskan 5 sep 2020 0kommentarer
  • Träningsmatcher

    Vi har i dagsläget bokat en träningsmatch och en cup med utvecklingslaget. Matchen är mot Villas J19 uppe i Sparbanken Arena. Det kommer att vara sparsmakat med bussar denna vinter, så här behöver vi samåka upp i bil alternativt hyra minibussar. Sedan ska vi delta i en cup i Ale Arena 23-24:e oktober (ja, jag tror det är fredag eftermiddag/kväll-lördag) för division 2-lag. Jag har skickat ut anmälningar till båda, anmäl gärna om ni kan vara med eller inte. Oldboys 4 sep 2020 0kommentarer
  • Lagkläder / keps

    Vi undersöker intresset för lagkläder. Fråga 1: Är ni intresserade av en lagkeps med broderat klubbmärke och att det står J19? Finns som snapback eller basebollkeps. Det kostar 350 kr/st. Fråga 2: Är ni intresserade av en skatesuit för 500 kr? Dvs en tunnare jacka som klarar armbågsskydd och ett par byxor som rymmer gördel och benskydd. Men Höjdenlogga på. Det är en svart modell från Salming som finns att se i styrelserummet. Går att använda på träning och deltagande på Skridskokul. Jag vet att någon redan skaffat. Jag tänker mig att vi vill göra en form av lagbeställning på detta om det finns intresse. Kepsarna är inte bråttom, men kan vara kul att beställa tidigt till hela laget, för då har vi dem hela säsongen. Skatesuiten finns det inte så många av, men bestämmer vi oss väldigt snart, räcker de troligtvis till hela laget. Även jackor med Höjdenlogga kommer finnas till försäljning inom kort. Höst/vår-vacka och vinterjacka, även dessa finns i sammanträdesrummet i klubbstugan. Oldboys 3 sep 2020 1kommentar
  • Golftävling för juniorer och seniorer

    De som spelar golf i laget kanske intresseras av detta: ------- Info till ledare och spelare i Höjden: Höjdarsvingen 2020 Golftävling för ledare och spelare (senior och junior (yngst 04)) i klubben. 18 hål Spelform: 2-manna scramble (Kan ändras beroende på antal spelare). Hcp gräns 36 Anmäl gärna intresse så återkommer vi med mer information senare! Spelplats Torslanda GK Datum 20 sept Tid första start 8:50 Anmälan till Andreas Olsson 0731-011311 PS. kan bli att vi lägger en symbolisk summa var så vi kan ha lite priser, har ni något bra, tex reklamsaker från jobbet, så ta med. Oldboys 1 sep 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter