• Tjejträff med Mölndal fredag 28 aug kl 18-20

    På fredag den 28e augusti har vi planerat en träff med alla Höjdentjejer och Mölndaltjejer. Vi kommer att samarbeta mycket under säsongen, så det är viktigt och roligt att lära känna varandra lite bättre i början på säsongen. Vi samlas utanför klubbstugan på Ruddalen kl 18 för en lättare och lekful träning och får sedan en enkel fika. Vi avslutar kl 20. Kom i utomhus-idrottskläder och ta med en vattenflaska. Aktiviteten var redan planerad i våras men flyttades pga coronasituationen. Även nu ska vi följa rekommendationerna och vara försiktiga. VV och kolla om din anmälning fortfarande stämmer och svara på anmälningsutskicket om du inte gjort det.Notera också om du har speciella önskemål kring fikat, tex laktos- eller glutenintolerans. Vi behöver ha alla anmälningar senast onsdag. Vi ser fram emot att träffas på fredag och därefter på lördagmorgon kl 08:30 i Rambergsrinken! Ledarna PS: glöm inte barmarksträningen! F-19 / Dam 23 aug 2020 2kommentarer
  • Tjejträff med Mölndal fredag 28 aug kl 18-20

    På fredag den 28e augusti har vi planerat en träff med alla Höjdentjejer och Mölndaltjejer. Vi kommer att samarbeta mycket under säsongen, så det är viktigt och roligt att lära känna varandra lite bättre i början på säsongen. Vi samlas utanför klubbstugan på Ruddalen kl 18 för en lättare och lekful träning och får sedan en enkel fika. Vi avslutar kl 20. Kom i utomhus-idrottskläder och ta med en vattenflaska. Aktiviteten var redan planerad i våras men flyttades pga coronasituationen. Även nu ska vi följa rekommendationerna och vara försiktiga. VV och kolla om din anmälning fortfarande stämmer och svara på anmälningsutskicket om du inte gjort det.Notera också om du har speciella önskemål kring fikat, tex laktos- eller glutenintolerans. Vi behöver ha alla anmälningar senast onsdag. Vi ser fram emot att träffas på fredag och därefter på lördagmorgon kl 08:30 i Rambergsrinken! Ledarna PS: glöm inte barmarksträningen! Utvecklingslag Damallsvenskan 23 aug 2020 0kommentarer
  • Inför första träningen

    Hej Eftersom våra spelare nu går upp och blir 11 år/U12 så är ett mål att sträva efter att de skall börja ta ansvar för att byta om själva och vara i tid till träningarna. Vi hade därför inför säsongen velat ha som policy att vi är i tid för ombyte inför träningar och att alla knyter egna skridskor och får på sig övrig utrustning. Tyvärr så blir upplägget något annorlunda på grund av den på gående COVID-19 pandemin. Riktlinjerna från föreningen är att vi skall minimera tiden tillsammans i omklädningsrum etc. varför så många som möjligt uppmanas att komma ombytta till träning och sedan duscha och byta om hemma igen. Vi kommer att ha omklädningsrum tillgängligt för förvaring av utrustning och om någon behöver, men försök att komma ombytta till träningarna. Vi vill därför att all är på plats med knutna skridskor 5 minuter innan träningarna börjar så att vi kan dra igång när isen ligger klar. P19 23 aug 2020 1kommentar
  • Skridskoslipning Sön 23/8 efter föräldramötet

    Hej, Nu på söndag efter föräldramötet slipar vi av nya eller de skridskor som behöver slipas inför att vi går på is. Så ni som behöver tar med er skridskor. Gällande skridskoslipningen så behöver vi hjälp från fler föräldrar som kan ta det i samband med träning/match. Så finns det intresse från några att lära sig så hjälper vi till att lära ut hur det görs samt hur maskinerna fungerar. PS. Vi kommer troligtvis ha söndagens möte i skrinnarhallen under tak. DS Pojkar 2008 21 aug 2020 0kommentarer
  • Barmark och innebandy på torsdagar

    Vi kommer att köra barmark och innebandy på torsdagar 18-19 på sportgolvet i skrinnarhallen med start imorgon 20/8. Morgondagens pass är med väldigt kort varsel, så det är fullt förståeligt om vi inte blir många. Men efter det blir vi säkert fler. För de som inte har innebandyklubba har vi låneklubbor i klubbstugan. Varmt välkomna på torsdagarna framöver! F-19 / Dam 19 aug 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter