• Träningsstart för säsongen 6/9 kl. 09:15 Isdala

    Nu äntligen startar bandysäsongen för 2020-2021 :) Det blir inomhusträning på is i Kortedala, Isdala, med start söndagen den 6 september. Se sepparat mail med info och kallelse till träning. Nu kör vi!!!! U15 (2010/2011) 12 aug 2020 0kommentarer
  • Det blir fys imorgon torsdag med A-laget

    Ta med innebandyklubba, det kan bli så att de kör innebandy. Oldboys 12 aug 2020 0kommentarer
  • 22 augusti börjar bandysäsongen!

    Hoppas ni alla haft en bra sommar och vilat upp er inför den nya bandysäsongen. Dags att damma av skridskorna nu! Här kommer en kortfattad information för F14 laget och vi återkommer inom kort med fler nyheter. Vid avslutningsaktiviteten i maj berättade vi för laget att vi har anmält ett F14 lag tillsammans med Mölndal i flickserien. Vi har inte tillräckligt med spelare (eller tränare) för ett eget 11-manna Höjden lag och detta är en rolig och bra lösning. Det ger också möjligheten att utvecklas och växa vidare till ett F16 och F17 lag framöver och vi tror att det blir motiverande att spela mot andra tjejer i en flickserie. Ledarna för laget blir Olof och Sebastian från Höjden tillsammans med ledare från Mölndal. Vi kommer att presentera dem inom kort. Detta sagt, vill vi passa på att tacka Maria och Anders, som slutat som ledare, för alla era insatser och engagemang under de gångna åren. Ni har betytt otroligt mycket för laget och lagt enormt mycket tid och energi på Höjdens flickbandy. Det var super roligt att vara ledare tillsammans med er. Ett stort tack! Nu till träningarna: vi har fått träningstider för F14 laget på lördagar kl 11:10-13:00 i Askims ishall med start den 22e augusti. Samling kl 11 vid isen för genomgång. Vi har kontakt med Mölndals ledare för att bestämma hur vi gör med gemensamma träningar framöver men har inga besked ännu. Mer information inom kort, så håll koll på mail och Laget.se. Till slut, så flyttade vi den gemensamma aktiviteten med Mölndal från våren tills den 28e augusti. Vi återkommer inom kort mer mer information. Välkomna till den nya bandysäsongen, vi ser fram emot att träffa er alla inom kort! /Sebastian Utvecklingslag Damallsvenskan 11 aug 2020 0kommentarer
  • Uppstart för säsongen

    23/8 kl 17:00 startar vi upp med spelar/föräldramöte samt barmarksträning. Förhoppningsvis kan vi alla vara utomhus. Vid dåligt väder så tar vi mötet inne i skrinnarhallen. Se kalender för mer information. Passa även på att prova all utrustning så den passar då första rinkträningen på is sker söndag 30/8. Pojkar 2008 10 aug 2020 3kommentarer
  • Träningsstart för P09/U12

    Hej alla föräldrar och spelare Vi har nu fått förslag på träningstider och vi kommer börja träna på rink på lördag morgon från 29/8 och senare på söndagar i Rambergsrinken på Hisingen (se kalendern för det tider vi fått veta hitills). Det är därmed dags att börja se över utrustningen – kanske nya skridskor eller uppfräschad slipning och kanske en ny klubba. Saxat från förra året – det är fortfarande aktuellt: För de som behöver nya skridskor rekommenderar hockeystål om man vill ha ett par bandyskridskor med kort bakkappa. Bandystål med full åkyta gör att det är risk att det blir för tungt att åka för små ben. Vidare så är det en bra idé att lämna in skridskorna för att få en radie om 4 meter slipad på skenan (detta innebär att formen på skenan har krökningen hos en cirkel med radien 4 m). Detta kan göras hos t.ex. Mürbecks på Radiotorget och även hos Team Sportia på Backaplan eller Frölunda Torg. Utöver detta är det då bra att be om att de skall vara planslipade. Utrustning som krävs för att vara med och träna är sedan tidigare: Hjälm med galler – köp en mörkblå om ni köper ny för det är det som matchar klubbens färger. Halsskydd Handskar Övrig utrustning som rekommenderas: Benskydd Bandybyxor eller överdragsbyxor med gördelbyxor under. Suspensoar Armbågsskydd Klubbor skall nå ungefär till naveln när man står med skridskor på sig och har med fördel en knopp i änden. P19 9 aug 2020 1kommentar
  • Visa fler nyheter