• Innebandy med P08 på rinken i Ruddalen

    Hej - P08 har en tid för innebandy på rinken på Ruddalen imorgon torsdag 6/8 kl.17.00-18.30 och om någon från P09 vill vara med är vi välkomna. Anmäl er gärna innan till Sven-Olof i så fall så han vet om ni kommer - 0709634602. Mvh Jonas P19 5 aug 2020 2kommentarer
  • Spelarmöte och omstart på försäsong

    Nu på måndag startar vi om försäsongen med ett spelarmöte och fystester efter det. De spelare jag pratat med har skött den enskilda tränigen, så det ska bli intressant att se hur det blir. Inbjudan kommer strax. Vi behöver prata lite om kommande säsong och hur vi tränar inför den, därav mötet. Det blir förutom barmark lite rinkpass på helgerna samt några specialare. Någon i Ale Arena och någon extra träning i Rambergsrinken på en tisdag. Dessutom kommer vi nu köra tre gånger i veckan, varav en gång (torsdag) är tillsammans med A-laget. Det kommer att bli en del innebandy, så jag råder er som inte har klubba att skaffa det. Inbjudan kommer även till dessa pass. Oldboys 5 aug 2020 0kommentarer
  • Ledarträff uppstart 15/8

    Lördagen den 15:e augusti kommer vi att ha en uppstartsträff med alla ledare. Vi börjar klockan 11.00 och håller på ett tag, kanske upp till fyra timmar. Vi kommer gå igenom hur säsongen ska se ut, hur de olika lagen ska spela i serier, hur klubben ska stötta oss ledare och lagen under säsong och massa annat. Närvaro är mer eller mindre obligatorisk, vi ser denna träff som ytterst viktig för att starta säsongen på rätt sätt. De som inte kan vara med meddelar det, antingen i kommentar här eller via mejl svante@hey.com, alla andra förväntas närvara. Ungdomsledarna 15 jul 2020 3kommentarer
  • Uppdatering på sommarträning

    En vecka in i individuell träning kan jag meddela hur Vilhelm och jag anpassat programmet. Löpningen är bra som den är. Styrkepasset var lite för ambitiöst i originalupplägget, vi har minskat ned det en hel del. TIll att börja med kör vi chins på löpardagen, för att det funkat så. Sedan är 5 x 12 pushups lite mastigt på fysdagen. Det blir 3 x 12. Vi har lagt in två egna moment med glidplatta för knärehab med 3 x 10 på varje ben på fysdagen. Känn er fria att skippa grejer efter eget huvud. Både chins och pushups är tufft. Bara ni håller igång i 20-30 minuter är det bra. Och håll igång träningsdagboken. Våra två fysdagar har sett ut så här: Dag 1: 3 x 12 pushups 4 x 20 benböj 3 x 10 hälindrag på glidplatta på varje ben 3 x 10 knäindrag på glidplatta på varje ben 3 x 8 Omvända situps (sänka och höja benen) 3 x 10 Pushup-position - Knä nuddar båda armbågar Dag 2: 3 x 12 pushups 3 x 10 hälindrag på glidplatta på varje ben 3 x 10 knäindrag på glidplatta på varje ben 10 Grodhopp 10 enbenshopp på varje ben 10 borzov-hopp 3 x 8 Omvända situps (sänka och höja benen) 3 x 20 Crouching tiger-position - hand nuddar knä 2 x 20 på varje sida, Sidoplanka – över foten nuddar framför och bakom Oldboys 10 jul 2020 0kommentarer
  • Platser kvar på sommarfysen

    Det finns fortfarande många platser kvar på sommarfysen vecka 29. Man måste inte komma alla dagar, och de flesta från förra omgången tyckte det var kul. Om ni har tid är det bara att anmäla er på: https://camp.laget.se/skhojden/Sommarfysen Så dyker ni bara upp 8.45, för man får ingen bekräftelse på mejl när man anmält sig. U15 (2010/2011) 10 jul 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter