Barmarkstränig 24/5 kl.13.00
Ni som har anmält er till barmarksträningen 24/5 Vänligen swischa 70 kr till 0709-634602 (Sven-Olof) Aktivteten täcker inte medlemskapet. Vi har bokat fotbollsplanen 7 manna. (vi startar vid planen kl. 13.00). Kom ombytta och i tid.
Pojkar 2008
23 maj 2020
1kommentar
Fysövningar från i måndags.
Som utlovat kommer här övningarna vi körde på fysen i måndags. Ni får fråga om ni inte minns eller förstår. Ni som inte var med kommer nog tyvärr inte kunna förstå. Tydligare beskrivningar av våra övningar kommer i framtiden. Dessa övningar kan man utföra varje dag. Särskilt de från ryggposition är givande. Hela programmet tar strax under 30 minuter när man får in snitsen. Bilder hittar ni här: https://www.laget.se/sk_hojden_pf04/Picture/1630903 Uppvärmning: —— 2 varv —— Stående - - 30s höger ben 1. artig bugning 2. bandyböj 3. sidoutfall Ingen vila. - Samma varv 30 s vänster ben. - 30s vila Stående - - 30s Mättää-stretch. 1. Sumo-knäböj, ut med knäna, rotera upp med armarna, en i taget. 2. Händerna i backen, sträck baksida lår, sedan tillbaka ner direkt På rygg - - 30s gungande båten, svanken i backen - 30s vila Styrke- och balansövningar, 2 set om tre övningar var. —— 2 varv —— Stående - - 8 st balans på höger ben, sträck ut armar och vänster ben parallellt med marken. Dutta i bakre foten i marken och upp igen. Dra fram och upp knät och håll balansen. Ingen vila - 8 st samma vänster ben. - 30s vila Pushup-position- - 8st nedåtgående hund + pushup där man släpper händerna i botten (2:a varvet nudda en fot bak i nedåtgående hunden) - 30s vila På rygg - - 8st benen rakt upp, crunch, släpp ned benen och nudda marken, upp med benen igen, släpp crunchen. - 30s vila —— 2 varv —— Stående - - 8st höger ben enbens knäböj, nudda marken, upp på ett ben, forma stor stjärna ingen vila - 8 st vänster ben samma - 30s vila Pushup-position - 8st fram med ena benen bredvid handen. Upp med båda armarna. Dra upp bakre benet och upp med knät till balans på främre benet. Tillbaka i position. Ju långsammare desto bättre. Nästa vända tar du andra benet. På rygg - - 8st situps från båtposition, dra upp ett knä, växla knä och gå ner med det. Nästa vända går du upp med det knä du släppte ned sist. - 30s vila —— Kör hårt!
Oldboys
19 maj 2020
2kommentarer
Brännboll 29e maj kl 18:30
Vi hoppas att alla mår bra och är friska! Vi hade preliminärt planerat för en träff med alla Höjden och Mölndal tjejer den 29e maj men flyttar denna aktivitet till den 28e augusti pga coronasituationen. Väldigt synd men inget svårt beslut. Förhoppningsvis är läget bättre i augusti. Men ungdomsidrott är tillåtet och vi tycker det vore jätteroligt att träffas för en avslutningsaktivitet innan sommaren. Så vi tänker oss en utomhusaktivitet med alla Höjden tjejer i form av brännboll på Ruddalen fredag den 29e maj kl 18:30. Samling utanför klubbstugan. Vi kommer att följa Folkhälsomyndighetens regler noga, håller avstånd (inga kramar och high-five) och allra viktigast, stanna hemma om du är sjuk eller har symtom. Vi kommer att bjuda på en enkel fika med dryck men avstår från matlagning för hela gänget. Vi hoppas att många kan delta och ser fram emot en fin kväll med laget! /Ledarna genom Sebastian
Utvecklingslag Damallsvenskan
17 maj 2020
0kommentarer
Sommarjobb som fystränare?
I sommar kommer vi att ha ”camp” där man kan träna barmark så som bandyspelare gör det. Det blir fys , så som vi gör det, lite lekar, innebandy på sportgolvet i skrinnarhallen och lite annat. Det riktar sig till barn mellan 7 och 13 år och vi vill att ni är ledare! Vi kommer behöva sex stycken ledare varje dag, och man får betalt, precis samma som kommunen betalar i timlön för sommarjobb, 85 kr/timman. Det är två veckor, vecka 26 och vecka 29, alltså 22-26/6 och 13-17/7. Tiden är mellan 9.00 och 13.00. Ni får vägledning av vuxna. Det kommer någon vuxen och hjälper till på morgonen, men ni håller i passen. Jag kommer att ha en träff innan där vi kör några lämpliga övningar, så ni har liet att ta ifrån. Det kommer att vara två åldersgrupper och tre ledare i varje grupp varje dag. Vi behöver verkligen ledare, så vi uppskattar om ni ställer upp. Det kommer att bli kul, ni får vara med kompisar och göra något ni är bra på och får dessutom betalt, så överväg att ställa om om ni inte är bortresta. Jag gör ett evenemang för varje vecka och kallar, så får ni svara om ni kan/vill vara med. Ni har första tjing här, men blir vi för få bjuder jag in från andra ställen inom ganska kort tid.
Oldboys
17 maj 2020
1kommentar
Fysen hittills och framåt
Hittills har vi snittat på ca 10 spelare på fyspassen och inlines. Grymt kul, tycker vi, det är nästan som under säsong!! Vi fortsätter på det inslagna spåret med fokus på bål, ben, rörlighet och viss kondition. Det kan hända att vi kör fystester på ett kommande pass för att kunna mäta om vi förbättrar oss med hjälp av träningen och om man sköter träningen under juli-uppehållet. Förhoppningsvis kör ni också individuella pass mellan gångerna, en gång i veckan åtminstone. Tre pass i veckan är inte svårt att hinna med och ger dessutom resultat. Individuella pass behöver inte vara längre än 30 minuter om man tränar på rätt saker. Vi ska göra vårt bästa för att sätta ihop program för individuella pass för de som vill ha. Imorgon blir första halvtimmman av fysen ett exempel på ett pass man kan köra individuellt och är lätt att genomföra inomhus om man skulle vilja. Även målvakterna är varmt välkomna på måndagarna. Även torsdagarna, men vi förstår om det inte känns lika intressant. Om vi kan få en indikation på att båda målvakterna kommer någon måndag ska vi försöka få ett eget pass till er och kanske till och med att ni få egen tränare. Mångsidig träning med rörlighet och bålstyrka är lika viktig för alla lagdelar. Vill målvakter komma på torsdagar fixar vi målvaktsfokus även dessa dagar, med eller utan inlines. Ses imorgon igen, alla som är sugna!
Oldboys
17 maj 2020
1kommentar
Visa fler nyheter