Avslutningen på lördag inställd
På grund av rådande samhällsläge med virusutbrott väljer vi att inte genomföra avslutningen som var planerad till på lördag (21/3). Det är förstås jättetråkigt att inte få tacka alla spelare för en fantastisk säsong, så nu får ni föräldrar det uppdraget, tacka alla bandykämpar ordentligt! Vi hoppas att vi kan återkomma med ett nytt tillfälle längre fram, när situationen lugnat sig och vädret blivit mer vårlikt eller somrigt och att vi då kan träffas för en avslutning på något vis! Vi återkommer med detta och även med mer information om kommande säsong samt tips på vår och sommaraktiviteter med bandytema, så håll utkik i maillådan! Varmaste bandyhälsningar! Ledarna SK Höjden P08
Pojkar 2008
16 mar 2020
1kommentar
Inställt Supercupen
Det blir inget cupspel i helgen.
Pojkar 2008
13 mar 2020
2kommentarer
SM-finalresa inställd
Som ni säkert redan förstått reser vi inte till SM-finalen i Uppsala, bussar och rum är avbokade. Finalerna spelas för tomma läktare. Jag gillar hur en funktionär i Edsbyn beskrev gårdagens semifinal. ”Det är som en träningmatch där alla är arga.” Antar att det blir lite samma i finalen. Beroende på hur läget utvecklas i veckan kanske vi bjuder in till att se herrfinalen gemensamt någonstans, men mest troligt är att vi får avnjuta den hemma i soffan.
Oldboys
13 mar 2020
1kommentar
Supercupen - Kontroll om deltagarlista.
Cup till helgen Beträffande situationen med Corona viruset, vill vi få bekräftat vilka barn som kan vara med i cupen en gång till (vill ha besked innan kl. 20.00). Lägg en kommentar. Är det någon ytterligare som vill vara med så fungerar det. Även vi ledare är föräldrar och det är svårt att värdera risker m.m Föreningen har ingen egen policy utan följer de riktlinjer som finns. Vi har gjort ett nytt spelschema och vi har två matcher på fm och två på kvällen. Söndag är en match som förut. Totalt är vi 5 lag och lagen utifrån är Gripen och Katrineholm, övriga lag från Göteborg är Mölndal och IFK Kungälv. Cupen följer bandyförbundets rekommendation om matcher utan publik, våra barn kommer komma ombytta (vi använder inga omklädningsrum) och vi åker hem mellan matchblocken. Se uppdaterat spelschema Följande har anmält sig: Daniel Andersson Sven-Olof Nilsson Marcus Krisell Anders Germundsson Jonas Oscarsson Anmälda spelare Oscar Andersson William Natanaelsson William Nilsson Bertil Krisell Axel Karlander Arve Ström Herbert Malmer Axel Germundsson Harald Mas Maximilian Almstedt Alexander Widahl August Oscarsson Kasper Johansson
Pojkar 2008
12 mar 2020
7kommentarer
Kort uppdatering Supercupen
Med anledning av situationen som nu råder i samhället så vill vi ge er en kort uppdatering gällande helgens arrangemang. I dagsläget planeras cupen spelas som planerat. Dock kommer förmodligen spelschemat läggas om något och när allt är klart så kommer vi gå ut med nytt spelschema. Enligt de beräkningar vi gjort så kommer ca 160 personer besöka arrangemanget dock kommer ju inte alla vara samtidigt inne i hallen. Vi kommer gå ut med skrivelse till deltagande lag med förhållningsregler där vi poängterar vikten av att följa de riktlinjer som myndigheterna går ut med, tex att man är noga med handhygien, att man stannar hemma vid sjukdom mm. Vi kommer givetvis följa eventuella direktiv från myndigheterna och följer noggrant utvecklingen framöver. Trots omständigheterna så hoppas vi att detta blir ett lyckat arrangemang och en fin avslutning på matchspelandet för våra killar under denna intensiva bandysäsong. Har ni några frågor så kan ni givetvis kontakta någon av oss ledare.
Pojkar 2008
11 mar 2020
0kommentarer
Visa fler nyheter