We can make your hands clap!
Vilken härlig helg vi haft i Oslo! Alla var laddade inför Jentecupen och den gemensamma bussresan bidrog till att stämningen var på topp från första början. Två förväntansfulla lag samlades fedag kl 16:30 på Ruddalen. Strax innan 21 var vi framme på hotellet och hittade våra rum. Det funkade väldigt bra med 4-, 6- och 8-beddsrum. På lördag spelade F12 på Ready medan F14 började dagen med bowling för att sedan åka till bandybanan för att heja på F12. På kvällen fick vi en utmärkt tacomiddag följd av vår egen Höjden Mello, organiserad av Wilma, Vega, Livia och Elin. Vi fick se många fina bidrag som direkt skulle gå till finalen i Globen! På söndag var programmet tvärtom, F14 åkte iväg till Ready kl 7 medan F12 fick sovmorgon och bowling. Båda lag spelade sin bästa bandy. F12 var överlägsen i sin grupp och vann cupen, kan man säga. F14 mötte starka motståndare och spelade fyra jämna matcher, som slutade 0-3, 0-3, 0-0 och 0-4. Bra jobbat alla tjejer! Det var riktigt kul att åka iväg tillsammans och underbart att se när laget gick sjuande ut på isen 'I can make your hands clap' och 'Habibi come and dance with me'. Ett stort tack till alla föräldrar som har planerat, handlat mat, lagat mat och hejat på. Ni vet, utan er föräldrar blir det ingen bandy :) /Ledarna
Utvecklingslag Damallsvenskan
3 mar 2020
3kommentarer
Elisteriekval på Ruddalen på söndag
Jag rekommenderar er alla att ta er till Ruddalen på söndag klockan 13.00 och titta på när Mölndals damlag tar sig an Söråker i kvalet till elitserien. Samla ett gäng och heja fram dem, så får vi riktigt högklassig bandy att bavittna på Åby nästa säsong.
F-19 / Dam
3 mar 2020
0kommentarer
Elitseriekval på söndag på Ruddalen
Jag rekommenderar er alla att ta er till Ruddalen på söndag klockan 13.00 och titta på när Mölndals damlag tar sig an Söråker i kvalet till elitserien. Samla ett gäng och heja fram dem, så får vi riktigt högklassig bandy att bavittna på Åby nästa säsong.
Utvecklingslag Damallsvenskan
3 mar 2020
0kommentarer
07.orna har match
Torsdag den 5/3 har 07:orna match. De behöver hjälp med spelare. Lägg en kommentar om intresse. De som inte spelade i Broman cup & har spelat få matcher med 07:orna har företräde. Seriematch mot Kareby IS på Skarpe Nord kl 18.00. Vi träffas som vanligt 1timma (kl. 17.00) innan matchstart för uppvärmning.
Pojkar 2008
3 mar 2020
6kommentarer
Träningar vecka 10
Vi tränar som vanligt denna vecka ut, men risken finns att isen blir dålig av solskenet på dagarna och att man inte kommer kunna köra klockan 17. Och det finns också en liten risk att de stänger anläggningen för säsongen mitt under veckan om förhållandena är för dåliga. Så håll ögonen öppna för isnyheter här och meddela era spelare att förhållandena inte är helt förutsägbara denna vecka.
Ungdomsledarna
3 mar 2020
0kommentarer
Visa fler nyheter