Inför uppstartscampen
Planeringen inför uppstartscampen 6-7 september är igång! På tisdag 26 augusti är det sista dag att anmäla sig för barn och föräldraledare, och senast 27 augusti behöver en ledare för varje lag kopiera över namnen på de anmälda till rätt flik i kalkylarket Uppstartscamp 6-7 sept, filen återfinns även på Ungdomsledarna under Länkar/Kommande evenemang. Barnen/ungdomarna ska vara på en av tre flikar beroende på lag, och ledare skrivs in på en egen flik. Ispassen under campen planeras och hålls i av Magnus Bring och Castor Elisson ihop med flera herr- och damseniorer från klubben. Föräldraledarna finns behjälpliga på isen också, men är främst där för att få inspiration till kommande träningar och för att kunna hjälpa barnen vid behov. Utomhuspassen planeras och hålls i av föräldraledarna för respektive grupp/lag. Tips på lekar mm finns i kalkylarket, se länken ovan. På lördag eftermiddag under campen kommer barnen/ungdomarna ha teori med sin åldersgrupp (Johan Aurelius planerar för detta), och samtidigt kommer Magnus Bring hålla i en bandyutbildning för föräldraledarna i respektive grupp (teori, inte på is). Bra och kul! Betalning för campen, 600 kr för två dagar, 400 kr för en dag, ska tas upp lagvis och sedan swishas i klumpsumma till mig på 0708-183831. Sista betalningsdag till mig 30 augusti, så ta in från era lag senast fredag 29 augusti. Ni kan använda deltagarlistorna i kalkylarket för att anteckna vilka barn som betalat, och vilken summa. (Om någon i laget är sen med sin betalning, avvakta med klumpbetalningen till mig tills alla betalat in). Måndag 1 sept kl.19.00 kommer det vara möte med alla Ungdomsledarna inför campen, kallelse till detta kommer. PS. En helt annan sak, viktigt: Vi får inte bidrag för avslutningar, lagträffar, loppisar och liknande, så kom ihåg att kryssa ur LOK-checkrutan för sådana aktiviteter på laget.se så underlättar det mycket för kassören. Tack!
Ungdomsledarna
22 aug 2025
3kommentarer
Matchsekreterarutbildning
Hallå alla som väntar på bandysäsongen! Är du sugen på att sitta på bästa sittplatsen för att titta på bandy, hänga med coola domare och samtidigt fylla en viktig och nödvändig funktion för oss i F17? Gå matchsekreterarutbildningen! "Hej på er! Nu drar äntligen hösten och bandysäsongen igång och iom också en del utbildningar. Bl.a. är det hög tid att anmäla sig till matchsekreterare utbildningen. För alla lag U/F16 och uppåt behöver lagen tillhanda ha matchsekreterare till alla hemmamatcher. Det är rekommenderat att ha minst 4 utbildade matchsekreterare knutet till varje lag. Detta är med fördel föräldrar. Utbildningen sker på Teams (19.00-21.00) och tillfällena som kvarstår under hösten är 4/9, 30/9, 6/10, 16/10 och 5/11 Anmälan görs på följande länk: https://foreningsinfo.svenskbandy.se/utbildning/matchsekreterarutbildningar (Obs. När du ska ange organisation anger du ”Sportklubben Höjden” och på e-post för fakturering faktura@skhojden.se ) Observera att utbildningen är obligatorisk och måste genomföras varje år. Bra om detta sprids snarast så alla hinner anmäla sig. Om du har några frågor, hör av dig till mig. Karin Carlberg " Tack på förhand!
F-19 / Dam
20 aug 2025
1kommentar
Matchsekreterarutbildning för säsongen
Hej – planen för i vinter är ju att vi skall ha två lag igång, ett P17 med i huvudsak -09 killar och ett gemensamt P19 med 07/08/09 killar. För detta kommer vi som tidigare år behöva matchsekreterare och skulle uppskatta mycket om vi kunde få tre föräldrar från killarna födda -09 och tre från 07/08 gruppen så vi kan bemanna alla matcher. Skulle ni kunna anmäla er med en kommentar nedan och sedan anmäla er via länken i inlägget från föreningen nedan också?. Mvh Jonas Östh --------------------------------------------- Hej på er! Nu drar äntligen hösten och bandysäsongen igång och iom också en del utbildningar. Bl.a. är det hög tid att anmäla sig till matchsekreterare utbildningen. För alla lag U/F16 och uppåt behöver lagen tillhanda ha matchsekreterare till alla hemmamatcher. Det är rekommenderat att ha minst 4 utbildade matchsekreterare knutet till varje lag. Detta är med fördel föräldrar. Utbildningen sker på Teams (19.00-21.00) och tillfällena som kvarstår under hösten är 4/9, 30/9, 6/10, 16/10 och 5/11 Anmälan görs på följande länk: https://foreningsinfo.svenskbandy.se/utbildning/matchsekreterarutbildningar (Obs. När du ska ange organisation anger du ”Sportklubben Höjden” och på e-post för fakturering faktura@skhojden.se ) Observera att utbildningen är obligatorisk och måste genomföras varje år. Bra om detta sprids snarast så alla hinner anmäla sig. Om du har några frågor, hör av dig till mig. Karin Carlberg
Pojkar 2008
18 aug 2025
1kommentar
Matchsekretariat - utbildning inför säsong 2025-26
Hej på er! Nu drar äntligen hösten och bandysäsongen igång och iom också en del utbildningar. Bl.a. är det hög tid att anmäla sig till matchsekreterare utbildningen. För alla lag U/F16 och uppåt behöver lagen tillhanda ha matchsekreterare till alla hemmamatcher. Det är rekommenderat att ha minst 4 utbildade matchsekreterare knutet till varje lag. Detta är med fördel föräldrar. Utbildningen sker på Teams (19.00-21.00) och tillfällena som kvarstår under hösten är 4/9, 30/9, 6/10, 16/10 och 5/11 Anmälan görs på följande länk: https://foreningsinfo.svenskbandy.se/utbildning/matchsekreterarutbildningar (Obs. När du ska ange organisation anger du ”Sportklubben Höjden” och på e-post för fakturering faktura@skhojden.se ) Observera att utbildningen är obligatorisk och måste genomföras varje år. Bra om detta sprids snarast så alla hinner anmäla sig. Om du har några frågor, hör av dig till mig. Karin Carlberg
Ungdomsledarna
18 aug 2025
0kommentarer
Newsletter #4.03
Nu så här alldeles innan man går på is på allvar så planeras det för fullt på många fronter. Klubben planerar läger och träningar, förbundet serier och vi ledare för F17 ska ha möte nästa vecka. Förbundet har precis tagit emot klubbarnas olika åsikter och sitter nu och funderar på spelschemat och slutspel. Det blir spännande att se hur det blir. Vi ledare kommer förutom att prata om träningsupplägg prata om truppen, engegemang och prioriteringar. Otroligt viktigt under en så här lång och viktig säsong. För klubbens del så hoppas vi så klart att F17 fortsätter sitt stora ideella jobb och engegemang för klubben. Vi börjar med utrustningsloppis och i samband med den håller våra spelare en barmarksträning för alla tjejer i klubben. "Alla är en inspiration för någon". 6-7 september är det uppstartscamp för Höjden och ispremiär på Ruddalen. Då alla spelare och vi ledare kommer att vara på is hela helgen behövs det diverse hjälp av föräldrar eller anhöriga. Anmäl er gärna och hjälp till! Ang de ordinarie isträningarna har vi inte fått några tider på Ruddalen ännu men vi kommer att träna på torsdagar i Åby med start den 28e augusti kl 18.20. Fram till dess har vi lite olika barmarksträningar, bad och en spelar vs coach utmaning där det är upp till bevis om man har skött sin träning. Ha koll på kalendern. Vi ses fr.o.m nu, ofta på Ruddalen
F-19 / Dam
14 aug 2025
0kommentarer
Visa fler nyheter