• Stina-Klara Årets Ungdomsspelare

    Vi är väldigt stolta över att en av våra lagkamrater har blivit utsedd till Årets Ungdomsspelare 2019-2020. Ett stort grattis till Stina-Klara!! Mycket välförtjänt och riktigt roligt att en tjej för första gången har fått denna utmärkelse. Höjdens ordförande Svante Adermark läste upp motiveringen och lämnade över priset till Stina-Klara under Höjdens Dag ikväll. "Stina-Klara har satsat helhjärtat på bandy i flera år och utvecklats till en stark och mångsidig spelare. Hon är mycket målmedveten, såväl på träningar som på matcher. Hon tar träningar på allvar och gör alltid sitt bästa. Som libero är Stina-Klara den trygga försvararen och spelfördelaren, men hon har också förmågan att bryta sig igenom motståndares försvar och göra avslut med mål. Hon är en omtyckt lagkamrat och en naturlig ledare i laget. Hon håller alltid gott humör i motgång och är generös mot andra i framgång. Med sin sportsliga inställning och passion för bandyn som sport är Stina-Klara en förebild för alla bandyspelare i Höjden och därmed en utmärkt kandidat till Årets Ungdomsspelare 2019/2020." Än en gång, grattis Stina-Klara från dina stolta lagkamrater! /Ledarna Utvecklingslag Damallsvenskan 2 mar 2020 3kommentarer
  • Poolspel Sjöaremossen.

    På väg ner mot Sjöaremossen och poolspelet... så börjar regnet dugga. Första tanken, "bara det inte blir värre" Kommer fram till Sjöaremossen träffar några av spelarna på parkeringen och dom är laddade. Lastar in utrustningen i omklädningsrummet och fler spelare dyker upp. Alla byter om och det är en god stämmning bland barn och vuxna. En snabb kopp kaffe lottdragning bland målvakterna, laguppställning och taktik pratas igenom. Alla vill ut på isen, det duggar fortfarande. Vi träffar på Tristan... Målisen vi fick låna från Mölndal i förra poolspelet och han hejar glatt ! Första matchen, ja då var Mölndal mer taggande än oss och hade lite mera flyt. Nu går duggregnet övet till regn och det börjar blåsa. Andra matchen mot Frillesås, en jämn historia. Vi ligger under men kommer ikapp till 2-2. I slutet ca 3 min kvar så gör Frillesås 3-2 vi kämpar på men får inte in bollen. Under isvården är det tid för vila, värme och mat. Mera regn med inslag av snö. I tredje matchen för dagen möter vi Frillesås tjejer som är en blandning med två år äldre tjejer. Grabbarna kämpar för att få med sig en seger hem men det vill sig inte riktigt idag. Vatten ligger på större delar av planen och det blir svårspelat. Många blöta och kalla grabbar ställer åndå upp för ett snabbt lagfoto innan dom smiter in i omklädningsrummet för att få värme. Åter igen är det glada miner och vi blickar fram emot Höjdendagen nu på måndag där det finns tid för roliga matcher igen. Hoppas vi ses / Ledarna U15 (2010/2011) 1 mar 2020 4kommentarer
  • Övertygande seger borta mot Torup

    Torup - SK Höjden 0-13 (0-7) Dagens returmöte, bara två dagar efter det förra mötet, blev en tämligen smärtfri tillställning nere i Oskarström då vi vinner med 13 mål mot noll. Det har tidigare varit bekymmer för Torup att mönstra fullt manskap men att de fick ihop till lag både idag och i torsdags var förstås glädjande. Vi öppnar matchen något starkare än i torsdags, påtagligt stärkta av hemmasegern. Vi gör några snabba mål i matchens inledning vilket är viktigt för matchen i stort. Jacob är hetast för dagen och tar sig igenom Torups försvar ett antal gånger i matchens inledning. Torup går ner i intensitet och de blir allt grinigare. Hemmalaget har stora problem med att bygga anfall och att komma till avslut mot oss. Många anfall stoppas redan på deras egna planhalva. Vi fortsätter att trumma på och spelet stämmer bra. Bollen rullas runt bra på samtliga i laget och vi har självfötroende i dag. Innan halvleken är över har vi klivit ifrån till 0-7. Den andra halvleken ser ut ungefär som den första. Vi äger mycket boll och Torup får jaga. Värt att notera är att vi för andra matchen i rad gör mål på straff. Denna gång genom Isak. Det ska också sägas att Mats gjorde sitt första mål idag på A-lagsnivå. Innan domaren blåser av matchen så har vi gått ifrån till 0-13. Sammanfattningsvis en match där vi spelar bra bandy. Vi gör det mesta rätt och enligt plan också får vi bra utdelning på våra målchanser. Sen så underlättar det förstås att motståndarlaget inte bjuder på särskilt tufft motstånd idag. Så en sådan här match ska vi vinna med stora siffor. /#18 A-lag Herrar 29 feb 2020 1kommentar
  • Stabil hemmaseger mot Torup

    SK Höjden - Torup 10-2 (3-0) Torsdagens kvällsmatch hemma mot Torup spelades under utmärkta väderförhållanden då det var vinstilla och temperaturen visade minusgrader. Vi öppnar matchen bra och kopplar ett tidigt grepp. Efter 4 minuter inleder Jacob målskyttet assisterad av undertecknad på frislag då Torup inte hunnit ställa upp. Vi fortsätter att äga boll och står högt med hela laget. Men Torup är samlade och lyckas ändå att stå emot hyggligt. Efter halvtimma spelad håller sig Edwin framme och skickar in 2-0-målet. Nu lossnar det för oss alltmer och Torup får det allt tuffare. Med några ynka minuter kvar av halvleken vispar Johan Olsson in 3-0 på hörna. Vi växlar upp i den andra halvleken vilket snabbt ger resultat. Axel trycker in 4-0 efter bara 22 sekunder efter ett fint kombinationsspel. Strax därefter får vi straff. Peter Nilsson tar hand om den och nitar till bollen upp i vänster kryss. 5-0. 6-0 ordnar Castor några minuter senare. Sen hittar Torup ett momentum och gör två raka baljor. Men sen är det dags igen för Höjden då vi gör 7-2 genom Axel efter en fin framspelning av Sam. 8-2 gör Jacob av egen maskin. 9-2 Peter Nilsson som håller sig framme i en gruffig situation i straffområdet efter en lyra av Simon.Undertecknad fastställer slutresultatet, 10-2, på skott utifrån. Vi vinner matchen rättvist och ordnar 2 viktiga poäng. Returmöte redan i nästa match. /#18 A-lag Herrar 29 feb 2020 0kommentarer
  • Avslutning med föräldramatch torsdagen 5/3

    Hej - vi hoppas på lika fint väder och is förutsättningar som idag till nästa torsdag då vi kommer att som avslutningsaktivitet ha en match mellan barn och föräldrar - alla som har skridskor, hjälm och klubba uppmanas att ta med. Yngre syskon som kan åka är också varmt välkomna. Vi kan troligtvis ordna fram ett antal låneklubbor också. Vi har som vanligt isen från kl 17, men målet är att vi börjar spela tillsammans ca kl 17:15 och sedan är det medaljutdelning i omklädningsrummet. P19 27 feb 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter