• A - lags match torsdag 27/2

    A -laget har sin sista match nu på torsdag & helst skall någon från vårt lag vara där. Matchen börjar kl.20.00 och de möter Torup. Finns en liten risk att matchen blir inställd och de lär bli lite folk. Arbetsuppgiften är att koka kaffe (fika finns på plats), samla bollar och fixa sarger.... Övningen passar 2 stförälder & någon som har tänkt att ändå gå på matchen. Lägg en kommentar om möjlighet. Pojkar 2008 25 feb 2020 3kommentarer
  • SM finalerna

    Finns det intresse. Lägg en kommentar. Svante behöver besked omgående. Klubben bokar en gemensam resa till SM-finalerna i år. Det går en buss från Ruddalen runt 16.30 fredagen 20/3 och sedan är man tillbaka runt 15 på söndagen. Vi övernattar på ett vandrarhem med frukost och lakan i Uppsala, fyrbäddsrum i första hand. Kostnaden för biljett, resa och logi är 1 300 kr. Gå ut i era lag och ta upp anmälningar. Först till kvarn till de 30 platser som finns.P16 och J19 har åkt några år nu och det brukar bli riktigt trevligt. Pojkar 2008 25 feb 2020 0kommentarer
  • Målvakter på träningen

    Dagens (tisdag) & torsdagen träning vill vi ha målvakter på träningen. De barn som skall vara med Broman cup har företräde. Under Broman cup kommer de flesta få möjlighet att stå i mål och det är därför viktigt viktigt att de barn som känner sig osäkra tar tillfället i akt att stå i mål under träningen. Viktigt att alla kommer till omklädningsrummet innan träningen. Pojkar 2008 25 feb 2020 0kommentarer
  • Referat: IFK Kungälv - SK Höjden

    Så var det dags att åka till Skarpe Nord och ta sig an IFK Kungälv igen, säsongens sista seriematch. Väderprognosen såg riktigt mörk ut, massor av vind och hällregn. Redan under uppvärmningen fick vi en föraning om hur vädret skulle växla. Killarna blev genomsura av en störtskur men sedan uppvärmda av solen som kom efter. Isen såg faktiskt fin ut när vi klev ut. Matchen började jämnt och det var lite chanser åt båda håll. Redan från start märktes att det som vanligt skulle bli ganska hårda tag. Erik snappade tidigt upp en förlupen boll i motståndarnas straffområde, och gjorde inget misstag. En kvart senare kvitterar Kungälv genom en fin genomåkning i ett lite för öppet försvar. Arvin kunde inte göra något på avslutet. Herman drar på ett avslut som många av spelarna upplever går in i mål och studsar ut, men domarna menar att det var stolpträff. I slutet på första halvlek ryker Linus ihop med en motståndare efter en eftersläng och de båda drabbas av 10 minuter på botbänken med start i andra halvlek. I omklädningsrummet jobbade vi med att fokusera på bandyn vi skulle spela och inte på de som hade ont, eller att motståndarna spelade fult, eller annat som man inte kan påverka. Men blandat resultat. Lyckligtvis tar det bara någon minut innan Herman får på en drömträff ganska långt utanför straffområdet, och ledningen är återigen ett faktum. En liten revansch på det omdiskuterade avslutet i slutet av första. Spelet rullar på och vi upplever det som att vi har ett litet övertag, där de försöker stoppa oss med otillåtna medel. Till slut får de också en utvisning för fasthållning, även om det är fel förövare som får sätta sig. Mats gör strax efter en genomåkning med ett riktigt klassavslut i nättaket och vi har två bollar på dem. De tar timeout, gissningsvis för att reda ut spelet lite, och efter det känns det som att vi blir lite ängsliga och låter dem föra spelet. De får många hörnor och till slut en straff. Malcolm är iskall och räddar skottet. Till slut sätter de 2-3 i efterspelet till en hörna. Spelet fortsätter bölja och våra spelare är lite tveksamma eftersom IFK går in hårdare i alla situationer än vi gör. Trots detta är vi inte utan chanser. Men i matchens slutfas lyckas de tyvärr trycka in kvitteringsbollen. Vi kraftsamlar sista 10 men lyckas inte återta ledningen. Tyvärr blir vi lite stressade när motståndarna spelar hårt och kör med efterslängar. Med mognad blir det lättare att hålla humör och fokus i schack. Frislagsstatistiken är 17-3 i vår favör, vilket säger en del om spelet. Sedan varierade vädret väldigt och spelet med det. Det blåste så hårt att spelarbåsen höll på att välta med spelarna i. Hällregn blandat med hagel under några minuter. Stark vind i upplevd motriktning hela matchen. I vissa lägen är det bara omöjligt att upprätthålla ett bra spel. Likaresultatet känns lite som en förlust, men vi slapp åtminstone förlora sista matchen denna berg- och dal-bana till säsong. Det finns många fina individuella prestationer denna match. Målen, straffräddning, Linus fantastiska jobb i defensiven och även Hampus försvar, dessutom på en ovan position, Gabriels matchdebut, mycket kul att se. Anton var återigen millimetrar från premiärstruten, men vi får ha tålamod lite till. Fler finns, men de får vi ta i annat forum. Det har varit ännu än rolig säsong att vara med killarna i deras utveckling i bandyn och övrigt. Ser redan fram emot nästa! Oldboys 24 feb 2020 0kommentarer
  • Att tänka på inför säsongens slut

    Nu närmar sig bandysäsongen sitt slut med stormsteg. Vissa lag har redan spelat sina sista matcher. Här är några saker att tänka på innan det går för lång tid: 1. Prata med spelarna om nästa säsong. Gör en spelarinvetering, så ni vet var ni står och vilka era behov är redan nu. Väldigt bra att ha med sig på distriktsmötet också. 2. Skriv en verksamhetsberättelse kort efter säsongen är avklarad. Då blir den mest korrekt. :-) 3. Se till att närvaron är inskickad i laget.se, så vår kassör bara behöver skicka in sedan i mitten av sommaren. 4. Ladda för Höjdens dag måndagen 2/3. Ju fler i laget som kommer, desto roligare blir det. 5. Åk på SM-final med klubben!!! 20-22 mars i Uppsala, askul! Anmäl intresse till eller i kommentar. Ungdomsledarna 24 feb 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter