• Hur spelar era lag? sista rycket för säsongen!

    Hur spelar era lag framåt? Tänkte vi lägger upp dom återstående matcher cuper poolspel mm som våra lag har kvar innan säsongen tar slut. svara i tråden och vill ha detta senast onsdag 4/3 så gör jag en sammanfattning som vi lägger ut på facebook och Laget.se. Jag vill meddelar följande: eget lag, motståndare, spelplats,vilken serie, datum och tid tex" P16 tar emot Villa i Västra U16 B på Ruddalen lördagen 10/12 klockan 13.00" Mvh Magnus Ungdomsledarna 24 feb 2020 10kommentarer
  • Distriktsmöte ons 18/3

    Distriktet bjuder in till möte efter säsong. Svara i kommentar vilka som kommer från er åldersgrupp eller om ingen kan komma, så svarar jag samlat på inbjudan. P16 och F10 kommer ha representation där genom mig, men fler från de lagen får såklart gärna komma. https://www.svenskbandy.se/BANDY-INFO/FORBUNDET/Organisation/Distrikt/sydvast/nyheterisydvast/ungdomsmote18marsimolndal Ungdomsledarna 24 feb 2020 8kommentarer
  • Föreningskonferens i mars

    Detta är från stadsdelen. De här dragningarna brukar vara ganska bra. Är det någon ledare som är intresserad av att gå? ----- Hej! Välkomna till vårens föreningskonferens i Askim-Frölunda-Högsbo & Västra Göteborg Tema: NPF - Osynliga funktionsvariationer Onsdagen den 25/3, kl. 17.30-20 i Frölunda kulturhus, Lilla salen Ni får kunskap om neuropsykiatriska funktionsvariationer som ADHD och autism, men också om barn som inte har en diagnos men som ändå kan få svårt att hantera föreningsaktiviteter. Få hjälp med pedagogiska tips och upplägg. Program: 17.30-18.00 Fika, mingel och info om bidrag till föreningar och planer för sommarens aktiviteter 18.00-19.30 Föreläsning på tema NPF (se ovan) 19.30-20.00 Workshop med erfarenhetsutbyte Anmäl dig senast fredag 20 mars till: bodil.wasthede@afh.goteborg.se 031-366 04 86. Ange namn på alla som kommer, förening och specialkost Kvällen är ett samarrangemang med Regiongruppen i de västra stadsdelarna. genom Bodil Västhede Föreningssamordnare Ungdomsledarna 23 feb 2020 3kommentarer
  • Bandy i mars

    Hej - vi är ju i sluttampen på säsongen, men det återstår några moment innan den är helt slut. Nästa helg, 29/2-1/3 är det som nog alla känner till Broman Cup i Örebro. Måndagen 2/3 är det Höjdens dag uppe på Ruddalen då vi samlas hela föreningen och spelar tillsammans mellan 17-21. Därför är det ingen ordinarie träning denna måndag. Återkommer så fort jag har information om upplägget i år. Torsdagen 5/3 gör vi vår sista träning om vädret tillåter detta. Om ytterligare några veckor är planen att vi har en liten avslutningsaktivitet tillsammans. P19 22 feb 2020 0kommentarer
  • Uddamålsförlust hemma mot Kungälv

    SK Höjden - Kungälvs SK 3-4 (2-2) Dagens match blev en blöt tillställning hemma på Ruddalen. Väderprognoserna hade utlovat regnoväder, vilket också visade sig stämma. Men när matchen kickade igång vid 11-blecket så hade dock ovädret lugnat sig och vi fick så gott som uppehållsväder, i alla fall till en första början. Vi inleder matchen svagt och har lite problem med att komma upp på nivå. Kungälv inleder med att ta ledningen i matchen efter bara 1 minut. Vi skapar många chanser och har ett antal målchanser men som tyvärr inte ger önskat resultat. Efter 20 minuter tilldöms vi straff. Straffen skjuts över mål och det är fortsatt 0-1. Straffar verkar inte vara vår melodi i år. Tio minuter senare är det dags för vårt kvitteringsmål, vilket kommer till vid en tilltrasslad situation inne i straffområdet. Castor målskytt. Ett par minuter senare tar vi ledningen och det är återigen genom Castor - på hörna. Men trots att vi har ett klart övertag spelmässigt så lyckas vi ändå inte kliva ifrån. Efter slarv nere i eget straffområde så snor KSK åt sig bollen och skickar in kvitteringsmålet 2-2 strax innan halvtidsvilan. Regnet har i den andra halvleken ökat markant och spelet blir också därefter. Bägge lagen börjar dynga lyror. Vi fortsätter nöta på och anfalla gång på gång men vi har påtagliga bekymmer med finishen. Vi har många hörnor men inte heller det ger resultat. Bollen vill inte in! KSK har desto mindre problem med avsluten och bara inom loppet av ett par minuter så gör de både 2-3 och 2-4. Time out Höjden. Vattenmängderna på isen gör det allt svårare att driva boll och att överhuvudtaget få till något som liknar bandy. Men vi fortsätter ändå att slå lyror in mot KSK:s mål för att jaga reducering. En kvart ifrån slutet gör Axel J 3-4 framspelad av Simon på lyra. Men vi kommer inte längre än så här i dag utan Kungälv SK drar det längsta strået och kammar hem de 2 poängen. Sammanfattningsvis en match där vi inte kommer upp på nivå. Vi släpper in ett par onödiga baljor i den första halvleken vilket tyngde. Men våra fortsatta problem med anfallsspelet är kanske mer avgörande. Det vi gör bra är att vi spelar på ett sådant sätt som bandy ska spelas i dessa väderförhållanden. Vi rullar bollen bra i den mån isen tillåter det och när isen blev ospelbar så börjar vi lyra. Vi lyckas skapa många chanser och vi bedriver anfallsspel högt upp på motståndarnas planhalva. Så långt bra. Men vi har problem med målskyttet. Men det handlar inte bara om det. Den riktiga instinkten och viljan att verkligen kriga sönder motståndet infann sig aldrig idag. /#18 A-lag Herrar 22 feb 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter