• Nytt om Jentecupen

    Bara två veckor till Jentecupen så dags för en uppdatering. Lagen Vi har anmält två lag, F11 som spelar på lördag och F14 som spelar på söndag. F11 har totalt 11 tjejer och 6 ledare och F14 har 12 tjejer och 4 ledare. Jentecup Resa Vi åker buss tillsammans med båda lagen. Samling på Ruddalen fredan den 28 feb kl 16:30 och avfart kl 17. Hemkomsten beror på hur det går för F14 i slutspelet men den sista matchen på söndag (finalen) slutar kl 17. Det finns plats i bussen till föräldrar men vi har inte bokat boende till föräldrarna, förutom till Mellani. Hör genast av er till Sebastian om någon vill åka med bussen. Boende & mat Vi bor på Anker Apartments, Köbenhavngata 10, 0566 Oslo, www.ankerapartment.no, och sover i 8-, 6- och 4-beddsrum. Ledare kommer att göra rumsindelningen. Vi behöver hjälp med inköp av frukost och middag från föräldrarna. Tanken är att vi förbereder och tar med maten. - Nattamat fredag + Frukost lör-sön: fil, flingor, bröd, pålägg, mjölk, jus etc, ink Laktosfri och glutenfri. - Lunch: vi tänker äta lunch på Ready på lördag och söndag. Detta blir en kostnad för var och en. - Middag på lördag: tacos inkl vegetarisk, laktos- och glutenfri. - Färdkost innan avfart söndag: mackor, samma som frukost Frivilligare sökes att köpa in och laga (middag) maten. VV och anmäl er till Sebastian. Övriga aktiviteter Vi kollar om vi kan lägga in någon aktivitet på lördag för F14 och söndag för F11. Återkommer om detta. Kostnader Höjden stödjer resan med ett bidrag till bussen och vi använder pengar ur lagkassan. Trots detta behövs ett bidrag om ca kr 500-600 per person. Då ingår resa, boende, mat som ovan och cupavgift. Vid frågor, vv och kontakta Thord eller Sebastian. Vi ser fram emot en jätterolig aktivitet tillsammans med hela flicksektionen! /Ledarna genom Sebastian Utvecklingslag Damallsvenskan 18 feb 2020 1kommentar
  • Spelschema och transport Broman Cup 29/2-1/3

    Hej – vi har nu fått spelschemat till Broman Cup. Vi har vår första match kl 11:20 på lördagen och då vi behöver vara på plats ca.. 1 h innan matchstart innebär det att vi behöver rulla från Göteborg ca. kl 06:45 eftersom att det tar ungefär 3:45 att köra till Örebro med en kort toapaus på vägen. Spelschemat: https://results.cupmanager.net/14483104,2020,sv/division/27311724 Jag vill använda detta inlägget för att försöka organisera samåkning upp till Örebro. Det är några som meddelat att de kommer åka redan kvällen innan – gör ni detta så behöver jag kontakta ÖSK för att få del av erbjudandet på hotellet Scandic Örebro Väst (som vibskall bo på) om en extra natt för 650 kr/pers som finns i samband med cupen (se https://www.laget.se/BromanCup/Page/231296). Eftersom vi är 15 spelare anmälda men bara spelar med ett lag så kommer vi att ställa över 3-5 spelare per match första dagen – detta gör att om någon behöver komma senare på lördagen så går det att lösa (meddela detta i så fall). Vi ser dock helst att ni är på plats till matchstart så att vi är tillsammans då. Det är troligtvis lämpligt att vi har checkat in på hotellet innan sista matchen som är kl 20:50. Middag är mellan 17:00-19:30 och om vi kan äta efter andra matchen kl 15:50 så bör vi kunna åka till hoteller och checka in runt kl 19 (vilket blir vad jag meddelar hotellet). Kommentera gärna nedan eller maila mig så uppdaterar jag listan med hur ni kommer åka – är det någon som saknar samåkning får vi försöka lösa det: Samåkning: Karl-Johan och Erik + Jonas och Joakim Otto och Axel + Joel och Isac (Åker kvällen innan) Familjen Henricson Familjen Winqvist (åker kvällen innan) Sara och Felix + Aldona och Neo (åker kvällen innan) Kristin och Hampus (åker kvällen innan) Lars och Olof + Johan och Eskil Johan + Sixten och Peter + Otto P19 17 feb 2020 6kommentarer
  • Höjdenseger på ett regnigt Sjöaremossen

    Frillesås/Sunvära - SK Höjden 3-4 (3-2) Gårdagens match borta mot Frilesås/Sunvära var in i det sista oviss om den överhuvudtaget skulle bli av då vi några timmar innan mach fick information om isproblem. Elitseriematchen mellan Frillesås-Bollnäs som var före vår match blev av och isen höll. Så även vår match. Vi börjar matchen bra och tar tidigt initiativet i matchen. Frillesås/Sunvära verkar inte helt påkopplade. Regnet vräker ner, men det är ändå fullt spelbart till en början. Jacob inleder vårt målskytte efter en soloprestation. Cirka 10 minuter senare utökar vi vår ledning, denna gången genom Hans som sätter en straffretur (på egen straff). 0-2. Minuter senare reducerar hemmalaget, även de på straff. 1-2. Sedan kommer hemmalaget ikapp genom att göra ännu ett mål på straff vilket betyder 2-2. Regner tilltar nu i styrka. Några få minuter till halvtidsvilan så gör Frillesås/Sunvära sitt tredje raka mål och matchbilden har plötsligt vänt. 3-2. I den andra halvleken så går vi ut med en betydligt högre energinivå än i den första, vilket märks i alla våra lagdelar. Vi skapar nu också betydligt fler chanser. En kvart in på andra halvlek sätter Hans kvitteringsmålet 3-3. Vi fortsätter att pumpa på och även om det står lika i matchen så har vi ändå spelmässigt övertag. Med 7 minuter kvar av ordinarie speltid tar hemmalaget time out. Time outen verkar dock inte ge resultat. Med 4 minuter kvar av matchen gör undertecknad 3-4 på skott. Resultatet står sig matchen ut och vi plockar med oss 2 mycket viktiga poäng hem till Göteborg. /#18 A-lag Herrar 17 feb 2020 0kommentarer
  • Hur spelar era lag v.8?

    Hur spelar era lag kommande helg v.8 21/2 -23/2? svara i tråden och vill ha detta senast torsdag 20/2 så gör jag en sammanfattning som vi lägger ut på facebook och Laget.se. Jag vill meddelar följande: eget lag, motståndare, spelplats,vilken serie, datum och tid tex" P16 tar emot Villa i Västra U16 B på Ruddalen lördagen 10/12 klockan 13.00" Mvh Magnus Ungdomsledarna 17 feb 2020 11kommentarer
  • Kallelse till A-lagsmatchen lördag 22/2

    Hej – som jag tidigare informerat om är vi ansvariga för A-lagsmatchen den 22/2 kl 11:00 på Ruddalen. Till detta tillfälle behöver vi minst 2-3 föräldrar som kan bemanna fiket under matchen, men fokus på fika i halvtid. Vi behöver även som lag se till att det finns fikabröd till ca. 50 personer. Jag hoppas att vi kan få hjälp med serveringen då jag själv tänkte vara på plats och coacha våra spelar som behövs som bollkallar (2-4 st) och sargvakter (2 st), men gärna fler. Spelarna behöver ha med sig sina hjälmar för att inte riskera att få en boll i huvudet. Vi samlas i klubbstugan kl 10:00 – då kommer vi att behöva samsas med Skridskokul som har fiket innan så det blir lite till att pussla med. Denna match möter Höjden Kungälvs SK och den är dessutom utvald som en s.k. tiokronorsmatch då föreningen ber sponsorer eller privatpersoner att stötta föreningen med 10 kr per person i publiken – se följande inlägg: https://www.laget.se/skhojden/news/6242016/10-kronorsmatchen-22-2-mot-KSK Har ni möjligheter att stötta SK Höjden genom att vara med på detta uppskattar vi mycket om ni kontaktar Peter Jansson som är ansvarig för seniorverksamheten. Jag skickar ut anmälan som vanligt och hoppas att så många som möjligt kan vara med – om inte som bollkallar eller sargvakter som del av publiken och se lite bandy på stor is. Finns det någon av föräldrarna som kan tänka sig att ta ansvar för att hålla ihop serveringen blir jag överlycklig. P19 16 feb 2020 4kommentarer
  • Visa fler nyheter