• Förlust hemma mot Mölndal

    SK Höjden - Mölndal 1-4 (0-1) Fredagens match som egentligen skulle ha spelats mot Torup slutade med walk over då bortalaget inte fick ihop till lag, så den match mot Mölndal som egentligen skulle ha spelats den 21 februari flyttades alltså till igår den 7:e februari. Matchen som blev en blöt historia hemma på Ruddalen slutade med 1-4-förlust vilket innebar att vi tog ett ytterligare steg ifrån serieledning. Trots ett ihärdigt horisontellt regn matchen igenom så är isen ändå i speldugligt skick. Vi spelar bra och i ett högt tempo. Mölndal inleder kvällens målskytte genom att skjuta in 0-1 en kvart in på matchen. Vi stångar på och skapar många chanser, men vi lyckas inte reducera innan domaren signalerar för halvtidsvila. Andra halvlek sätts igång snabbt efter att vi kommit ut på isen. Mölndal gör ett tidigt mål i inledningen av den andra halvleken vilket betyder 0-2. Men vi låter oss ändå inte påverkas nämnvärt av detta utan kör på som tidigare i matchen och det gör att vi bara några enstaka minuter senare skickar in reduceringsmålet 1-2 genom Hans assisterad av Axel Jansson. Ny energiboost följaktligen. Energiboosten blir dock kortvarig då vi strax efter detta drar på oss en utvisning, tätt följt av ett ytterligare baklängesmål, 1-3 så. Uppförsbacken blir nu än brantare. I cirka 20 minuter krigare vi vidare och skapar många chanser, men det är istället Mölndal som kliver ifrån till 1-4. i den 68:e minuten. Därefter ny utvisning Höjden. Med kvarten kvar av matchen tar vi time out, men vi kommer inte ikapp utan 1-4 står sig matchen ut. Sammanfattningsvis en match där vi spelar bra och fartfylld bandy, men det ger ändå inte resultat. Vi har fler chanser framme vid mål än Mölndal. Men det är inte de missade målchanserna som vi förlorar på och det är inte heller beroende någon enskild spelare, utan det är att vi som lag tyvärr inte presterar bättre än så här just nu. Nya tag nästa vecka då vi möter Frillesås/Sunvära borta! /#18 A-lag Herrar 8 feb 2020 0kommentarer
  • Fri träning imorgon 10.45-12.30

    Möjlighet att åka och träna lite på grund av inställd match. Passa på att skjuta lite och visa de yngre spelarna hur man gör. Oldboys 7 feb 2020 0kommentarer
  • Fri träning imorgon 10.45-12.30

    Nu har vi en ledare på plats. Så ni kan gå ut i era lag och bjuda in till mixad träning imorgon lördag 10.45-12.30. Ungdomsledarna 7 feb 2020 0kommentarer
  • Bandy update: match 8 feb och vecka 7

    Lite information om bandy den kommande vecka. - Fredag 7 feb är det träning som vanligt kl 18-19:15 - Lördag 8 feb: vi har bara 6 spelare anmälda men vill ändå göra det möjligt att spela match i morgon. Därför kommer vi att spela en träningsmatch med blandade lag med Mölndal. Samling kl 12, matchstart kl 13. - Tisdag 11 feb: träning kl 17 med Maria som ledare - Fredag 14 feb: träning kl 18-19:15 med Joffa som ledare och evtillsammans med P06 som tränar samtidigt. VV och svara på anmälningsutskicket. Dessutom är alla tjejer välkomna på alla träningar oavsett F10/12/14. På detta sätt har vi goda möjligheter till bandy under sportlovet. Och ärligt talat, vad är roligare än att åka srkidskor och spela boll....??? Välkomna! Ledarna Utvecklingslag Damallsvenskan 7 feb 2020 0kommentarer
  • Möjlighet till träning imorgon 10.45-12.30

    På grund av inställd match kan vi köra träning efter skridskokul imorgon. Men i så fall behöver vi ja minst en ledare på isen. Någon som är sugen? Ungdomsledarna 7 feb 2020 1kommentar
  • Visa fler nyheter