Newsletter #3.31
Säsongen sista newsletter? Barmarken är slut och de som har kommit på våra träningar har verkligen gett allt. Bra inställning har gett bra resultat. För dom som har kommit på bägge träningarna under veckorna så har det kombinerats kondition, styrka och åkning med inlines. Nu är det upp till var och en att både hålla upp konditionen men förhoppningsvis även bli starkare innan vi kör igång vecka 33. Då blir det några få barmarks pass innan vi går på is. Är man i god form som lag då så ligger vi långt fram och eftersom vi är just ett lag så räknar vi alla med varandra! Är man anmäld till Villa-lägret t.ex så har man redan gått på is innan dess. Vi ledare ligger redan i planering och tittar på träningsmatcher osv. Titta gärna i kalendern då och då så ni inte bokar in ngt annat när det är match eller cup. Det dröjer lite men, vi ses på Ruddalen. Trevlig sommar.
F-19 / Dam
21 jun 2025
2kommentarer
Boka tid om ni vill träna
Om ni vill träna på inlines i skrinnarhallen behöver ni meddela mig i god tid, så försöker jag boka en tid. Det är inte tillåtet med boll och klubba på betongen i skrinnarhallen, för det behöver vi boka rinken.
Ungdomsledarna
19 jun 2025
0kommentarer
Truppen 25/26
Mera förlängningar. Felix Wolmesjö kör vidare kommande säsong i vårt herrseniorlag. Underbart med en riktig trotjänare.
A-lag Herrar
9 jun 2025
0kommentarer
Truppen 25/26
Då har vi glädjen att presentera ytterligare ett nyförvärv. Filip Backner med ett förflutet i Mölndal. Så roligt! Hej Filip, eller Backe som du i alla fall kallades när du spelade i vårt gemensamma lag Höjden/Mölndal i P19. Så roligt att du spelar med oss i vinter! Kan du berätta lite om vem du är. Svar: Jag är en defensiv back som gillar att försvara eget mål och hindra motståndarna från att göra mål. Jag arbetar hårt på planen och gillar att driva på mina lagkamrater! Hur kommer det sig att valet att spela med Höjden i vinter. Svar: Förra året tog jag en paus från bandyn eftersom mitt jobb tog för mycket tid. Sakta men säkert har jag saknat att spela bandy igen. Där jag befinner mig i livet just nu känns division 1 som en bra nivå. Jag känner även många spelare i laget. Vad kommer du att bidra med som spelare: Svar: Jag kommer bidra med en hög arbetsmoral och mycket energi! Vi kommer ju att ha ett antal yngre förmågor i vårt herrseniorlag vilket innebär att du och några till är våra åldermän, hur ser du på rollen som mentor till de yngre spelarna? Svar: Det är en roll som jag aldrig har haft men som jag ser fram emot att ha. Återigen, varmt välkommen Filip!
A-lag Herrar
6 jun 2025
0kommentarer
Uppstartscamp 30-31 augusti + lagnamnsbyte
Planeringen av uppstartscampen 30-31 augusti har påbörjats, och det är dags för er ledare att skicka ut kallelser till era lag. Förslag på formulering för kallelserna står här nedanför, och samma text syns även i upplagda aktiviteter i kalendern på klubbsidan på laget.se. Skicka ut kallelserna redan nu innan sommaren så att alla får in datumen i sina kalendrar, men sista anmälningsdag är inte förrän 19 augusti. Preliminära tider för campen för lördagen och söndagen är kl.9-16 för yngsta gruppen och mellangruppen, och kl.10.30-18.00 för äldsta gruppen. Preliminärt är yngsta UF9-U12, mellan UF13-U16 och äldsta UF17-U19. Liksom förra året är tanken att föräldraledarna ansvarar för att planera och bemanna barmarksträningarna för sina respektive åldersgrupper, medan ispassen hålls av primärt seniorspelare, med föräldraledarna behjälpliga på isen. Mer information och schema kommer i augusti. Det är svårt schemamässigt att få in ett målvaktspass under campen, så vi kommer istället satsa på fler målvaktsträningar under säsongen. Slutligen: Innan kallelserna för campen skickas ut är det lämpligt att byta namn på laget på laget.se till lagnamnet som kommer gälla nästa säsong, det görs på lagets sida under Admin/Inställningar/Listnamn. *********** Förslag på text för lagens kallelser på laget.se; kopiera och ändra som ni vill: Det har blivit tradition att fira att isen är tillbaka på Ruddalen med en uppstartscamp för alla barn- och ungdomslag i SK Höjden! I år kör vi campen 30-31 augusti och som vanligt är den på dagtid, så ingen övernattning. Det kommer vara både is-och barmarksträning och självklart tid för att hänga med kompisarna. Spelarna kommer delas in i grupp efter ålder och träningarna hålls av ledare och spelare i Höjden. Det kostar 600 kr att vara med. Avgiften täcker hallhyra, lunch och mellanmål båda dagarna. Om man bara har möjlighet att vara med ena dagen kostar det 400 kr. Avgiften tas upp via swish närmare campen. Kläder för både ispass och barmarksträning utomhus behöver tas med. Halsskydd och hjälm med galler är obligatoriskt på isen. Det är en kallelse för lördag och en för söndag så kom ihåg att svara på båda. Det är långt till sista svarsdag 19 aug, men svara gärna redan nu om du tror att ditt barn kan vara med. Ange ev specialkost som kommentar när ni svarar på kallelserna.
Ungdomsledarna
5 jun 2025
0kommentarer
Visa fler nyheter