• Nominera till styrelsen!

    Hej! Nu är det snart dags för årsmöte. VI har stort behöv av folk som kan ställa upp till val till olika uppdrag i föreningen. Ni vill ju såklart ha en välfungerande förening så vi kan bedriva den underbara sporten bandy. I nuläget behövs fler till olika styrelseuppdrag så passa på att nominera lämpliga kandidater. Skicka dina nomineringar till Olof.fasten@gmail.com eller m.carlberg.larsson@gmail.com Ungdomsledarna 30 maj 2025 0kommentarer
  • Truppen 25/26

    Sigge Markfjäll spelar med oss även nästa säsong. Härligt! Herrseniorlaget tar form. A-lag Herrar 30 maj 2025 0kommentarer
  • Newsletter #3.31

    En uppdatering inför nästa säsong! Arbetet inför nästa säsong är igång med träningar. Nu förtiden kan vi ju gå på is riktigt tidigt i Göteborg och kan vi komma vältränade tills dess så ligger vi riktigt långt fram gentemot andra föreningar! Vi är som välbekant anmälda till F17 nationell. Det blir i seriform. Om den blir uppdelad i grupper eller inte är upp till förbundet men det verkar som om det är runt 5 lag både från "Syd" och "Norr" som är anmälda. Vi kommer att åka till Rättvik i oktober på Radonett Cup. I november kommer World Cup G17 tillbaka till Gbg igen! Förra året tog vi ett sensationellt brons! Kan vi skrälla till med något i år också? Det innebär ju också att Höjden är medarrangörer och en del arbetet kommer att behöva göras. Planera in helgen för både arbete och fantastisk bandy! Allt som är klart ligger i kalendern! Vi ses på Ruddalen! F-19 / Dam 30 maj 2025 0kommentarer
  • Truppen 25/26

    Vi fyller på! Vilhelm Adermark har till vår stora glädje förlängt med vårt herrseniorlag nästa säsong! A-lag Herrar 28 maj 2025 0kommentarer
  • Truppen 25/26

    Varmt välkommen Viggo Nord! Så kul att du väljer spel med oss i SK Höjden i vinter. Kan du berätta lite om vem du är? Svar: Är en 19 åring kille från Finspång som ska flytta ner till Göteborg för att plugga på Chalmers till hösten. När jag inte spelar bandy gillar jag att gymma, fiska, åka skidor och allt annat som har med naturen att göra men även att bara vara hemma och ta det lugnt och umgås med vänner! Du har ju ett förflutet i Finspångs AIK Bandy, vad är du för typ av bandyspelare? Svar: Jag skulle säga att jag är en fysisk tvåvägsspelare som alltid sliter så hårt jag kan för lagets skull. Roligast tycker jag det är när jag får hämta fart och bygga upp ett anfall för att sedan antingen sätta mina medspelare i bra lägen eller själv komma till avslut. Jag skulle inte säga att jag är någon bolltrollare utan skapar hellre ytor med hjälp av min fart. Vad vet du om SK Höjden och varför föll valet på just oss? Svar: Jag hade i det stora hela dålig koll på bandyklubbar i och runt om Göteborg men när jag läste om Höjden kändes det genast som ett härligt gäng och en klubb med bra värderingar och riktigt bra möjligheter för mig att utvecklas som spelare! Till slut, återigen, Varmt välkommen till os i SK Höjden Tack så mycket! A-lag Herrar 27 maj 2025 0kommentarer
  • Visa fler nyheter