• Prova på bandy under Bohus Cup?

    Bohus cup som går av stapeln kommande helg i Ruddalens Ishall och Åby skulle vilja ha lite evenemang utanför. T.ex. att man kan prova på att skjuta på bandymål. Om något lag kan tänka sig att vara där en stund under helgen kan jag försöka övertala IOFF att ta fram ett bandymål en en underlagsplatta någonstans på området. Vi får stå för klubbor och bollar, men vi måste ju inte ta våra rundaste. :-) Det skulle vara ett utmärkt sätt att få bandyn att synas lite bland ungdomar. Någon som är pepp på att köra något sådant? Andra förslag är såklart välkomna. Trixning med bandyklubba eller andra grejer ni kan komma på. Ungdomsledarna 5 maj 2025 0kommentarer
  • Lite info om kommande säsong + arbetsmöjlighet nästa helg

    Hej – det börjar ticka in några små hålltider inför den kommande säsongen som jag tänkte informera om och som kan vara bra att lägga in en anteckning om i kalendrarna (om ni inte redan prenumererar på lagets kalender där de finns inlagda). Det blir en uppstartscamp för hela föreningen som vi gjort de senaste två åren den 30-31e augusti ungefär mellan kl 9-16 med ispass och lite uppstartsmöten osv. Planen är att det kommer finnas mat till självkostnadspris enligt upplägg förra året och att Grit kommer med utrustning till försäljning. Vi har anmält oss till Kosa-natta P17 cup i Örebro den 24-26 oktober (notera att den 24e är fredagen innan höstlovet så beroende på när spelschemat lägger vår första match så kan vi behöva åka lite tidigare för att hinna). Vi kommer att vara en träningsgrupp ihop med P08/07 killarna och beroende på underlag i övriga föreningar kommer vi att spela i en regional P17 eller P19 serie, eller båda. Sedan har vi fått en fråga från Mölndal som är med och arrangerar Bohus cup i handboll nästa helg på Åby, fredag till söndag 9-11/5, och de behöver fler ungdomar som kan tänka sig att hjälpa till att bemanna sekretariat och övrigt mot ersättning 100 kr/h. Är det några P09 killar som kan tänka sig att ställa upp får ni gärna höra av er till mig så vidarebefordrar jag detta. P19 4 maj 2025 3kommentarer
  • Uppstartscamp 30-31 augusti

    Vi kör ett uppstartscamp i Ruddalens Ishall i slutet av sommaren i år igen. Det blir när isen spolats upp, alltså helgen vecka 35, som är 30:e till 31:a augusti i år. Tiderna är planerade att vara 9-16 både lördag och söndag och det kommer att finnas ett upplägg för mat till självkostnadspris, väldigt likt förra året. Kalla gärna era spelare redan nu så att de inte bokar in annat den helgen. Ungdomsledarna 4 maj 2025 1kommentar
  • Barmarksträning för tjejer

    Till alla ledare för flicklag, kan ni dela till era spelare? Söndagen den 18e maj bjuder F17 in alla tjejer i HÖJDEN på barmarksträning på Ruddalen mellan kl 11 och 13. Vi delar in i åldersgrupper och kör träning i 90 min och så håller cafét öppet under tiden för föräldrar samt att man kan köpa korv efteråt. Anmälan med namn och lagtillhörighet med sms till Anders senast 12e maj. 0707-551981 Varmt välkomna! Ungdomsledarna 3 maj 2025 0kommentarer
  • Newsletter #3.29

    Träningarna rullar på! Barmark på Ruddalen och på Åby och vad vi har hört så tränas det på riktigt flitigt på flera håll utöver detta. Vi fortsätter som vi gör med träningarna tills vidare och siktar på att göra det en bit in juni. Annars närmast har vi föräldrarmöte och spelarmöte efter träningen den 12e maj. Söndagen den 18e maj bjuder F17 in alla tjejer i Höjden på en barmarksträning. Vi kommer även att hålöa öppet cafét för energipåfyllning samt påfyllning i lagkassan. Har ni passat på att köpa ett par episka Höjden solglasögon för ett otroligt lågt pris? Prata med närmaste F17 - spelare! Vi ses på Ruddalen P.S i vissa nyheter och kallelser är det ....felstavat. Det är oftast inte tryckfels-Nisses fel utan redaktörens ögon som behöver förstärkning F-19 / Dam 3 maj 2025 0kommentarer
  • Visa fler nyheter